رئیس شورای وحدت استان کرمان، گفت: خطر رژیم صهیونیستی بر جامعه جهانی آشکار شده و آنچه که ایران سال‌ها از جنایات اسرائیل هشدار می‌داد امروز بر همگان واضح است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی سومین شب از لیالی قدر در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) ده زیار با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان اظهار داشت: شب قدر ارزشی بالاتر از یک عمر انسان دارد و وعده الهی است که در قرآن کریم آمده «لیلة القدر خیر من الف شهر».

وی با اشاره به اینکه در این شب‌ها باید به فکر آقایی باشیم که دنیا منتظر ظهور او است، گفت: امروز بیش از هر چیزی همه حضور مهدی صاحب الزمان (عج) را احساس می‌کنند و باید برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنیم.

استاد حوزه علمیه کرمان با تبیین ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، افزود: امیرالمؤمنین (ع) حجت بزرگ الهی برای هدایت بشر است و باید خودمان را به زندگی امام اول شیعیان نزدیک کرده و زندگی آن حضرت را مطالعه کنیم و از آن الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه انس با امام علی (ع) هدایتگر است و ما را به سعادت می‌رساند، افزود: سیره امام اول شیعیان یک الگوی کامل اسلامی و انسانی است و حتی غیرمسلمانان نیز در عظمت آن حضرت کتاب‌ها نوشته‌اند.

موسوی با بررسی پنج سال حکومت امیرالمؤمنین (ع)، عنوان کرد: عظمت تاریخ به این پنج سال است و این دوران برای تمام تاریخ می‌تواند درس آموز و یک الگوی کامل برای حکومت اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اول حکومت امام علی (ع) سه جنگ بزرگ بر ایشان تحمیل شد و امیرالمؤمنین چاره‌ای جز مقابله با دشمنان نداشت، گفت: خیلی از افرادی که در رکاب پیامبر (ص) شمشیر می‌زدند مقابل امام (ع) ایستادند و آن حضرت چاره‌ای جز رویارویی با آنها نداشت چرا که اسلام در خطر بود و داشتند جامعه اسلامی را به انحراف می‌کشیدند.

رئیس شورای وحدت استان کرمان با بیان اینکه تاریخ تکرارشدنی است اگر ما از آن درس و عبرت نگیریم، اظهار داشت: معاویه شرایط را به جایی رساند که امام علی (ع) وارد جنگ صفین شد و متاسفانه مکر عمروعاص اینگونه شد که با جریان حکمیت امام جامعه مظلوم ماند؛ همان‌هایی که شمشیر بر امام علی (ع) کشیدند که جنگ باید متوقف شود همان‌ها حکمیت را بر آن حضرت تحمیل کردند و بعد خودشان آمدند و اعتراض کردند که نباید حکمیت را قبول می‌کردید.

وی یکی از امتیازات مهم مردم ایران نسبت به مردم زمان امام علی (ع) را تنها نگذاشتن امام خود عنوان کرد و گفت: مردم ایران با بصیرت کامل مقابل دشمن ایستادند و حتی در جاهایی که خواص جامعه دچار انحراف شدند و یا نفوذی بودند آنها را همراهی نکردند و پشتیبان ولایت بودند.

موسوی با بیان اینکه در تفسیر المیزان است که شیطان از مسائل اجتماعی نفوذ می‌کند، افزود: قرار نیست دشمن به شما بگوید که نماز نخوانید، او کاری می‌کند که خودتان دیگر سراغ نماز نروید.