استاندار کرمان گفت: هر یک از ما به کاندیدایی علاقه داریم اما ذره‌ای اجازه دخالت و تلاش برای کاندیداها را نداریم زیرا ما مجری هستیم و نتیجه برای ما همانی‌ست که مردم انتخاب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدمهدی فداکار ظهر امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه جاری در جلسه مشترک ستاد انتخابات شهرستان‌های جنوبی اظهار داشت: رقابت‌ها در حوزه‌های انتخابیه استان کرمان با افزایش تایید صلاحیت‌ها بین کاندیداهای جناح‌های اصلی شکل گرفته است.

وی همچنین سلامت انتخابات را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: باید انتخابات را بی‌عیب و نقص و با دقت و نظم برگزار کنیم و هم اینکه به هیچ‌وجه ذره‌ای شائبه دخالت و ورود به انتخابات از سوی ما به عنوان مسؤولان اجرایی انتخابات وجود نداشته نباشد.

استاندار کرمان ادامه داد: هر یک از ما به کاندیدایی علاقه داریم اما ذره‌ای اجازه دخالت و تلاش برای کاندیداها را نداریم زیرا ما مجری هستیم و نتیجه برای ما همانی‌ست که مردم انتخاب می‌کنند.

فداکار تصریح کرد:  هر فردی را شورای نگهبان تایید کرد و مردم به وی رای دادند از منظر ما پذیرفته شده است.

وی همچنین دفاع از حق مردم و حق کاندیداها در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: اگر فردی از عوامل اجرایی انتخابات تخلف کند را نمی‌پذیریم زیرا انتخابات پرشور و سالم مهمترین منفعت برای کشور است و نباید بهانه‌ای به دست دشمن داد و باید انتخابات خوبی را برگزار کنیم که چشم دشمن کور و زبانش لال شود.

استاندار کرمان ادامه داد: رقابت کاندیداها در بعضی از مناطق از دو قطبی سیاسی خارج شده و به‌شکل قومی شده و این اشکال ندارد و رقابت باید منجر به حضور مردم شود.

فداکار یادآور شد: با توجه به تغییر فرآیندهای انتخاباتی باید مانورهای انتخاباتی در سراسر استان کرمان برگزار شود و میزان  مشارکت را با بهره‌گیری از  شیوه‌ها و ایده‌های مختلف بر اساس اقتضای مناطق بالا ببریم.

فداکار بیان داشت: دشمن به شدت به دنبال این است که مشارکت را کم کند از این رو باید به گونه‌ای عمل کنیم که مشارکت بالا رود و تمام انرژی خود را در این ۴۰ روز بگذاریم که رهبر معظم انقلاب یک لبخند رضایت بزنند.

وی همچنین خواستار حضور مسوولان در جمع اقشار مختلف مانند سران طوایف، مدارس، دانشگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با هدف ایجاد فضای انتخاباتی و شور و نشاط انتخاباتی شد.

در همین حال فرماندار جیرفت در سخنانی اظهار داشت: مطابق با برنامه‌های زمانبندی اعلام شده ستاد انتخابات کشور حرکت کرده‌ایم و تاکنون ایراد و اشکالی هم در اجرای فرآیندها نداشته‌ایم.

احمد بلندنظر با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که  انتخابات سالم و بدون هر گونه شبهه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با اعضای شورای هیأت‌های اجرایی هم قسم شده‌ایم که بتوانیم از رای مردم به‌عنوان حق‌الناس  حفاظت کنیم و انتخابات پاک، سالم و بدون شبهه‌ای برگزار کنیم.

وی ابراز داشت: در حوزه  انتخابیه جیرفت دارای ۲۲۶ شعبه اخذ رای هستیم که تعداد شعب نسبت به دور گذشته مجلس ۱۲ شعبه افزایش یافته است که مربوط به بخش اسماعیلیه شهرستان است.

بلندنظر ادامه داد: ۸۱ شعبه اخذ رای در شهر جیرفت قرار دارد و ۱۲۰ شعبه ثابت و ۱۰۶ شعبه سیار داریم و ۹۱ شعبه شهری و ۱۳۵ شعبه روستایی هستند و  برآورد این است بیش از ۴ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامات به صورت مستقیم در محل شعب اخذ رای ایفای نقش کنند.

وی یادآور شد:  ۲۳ نامزد انتخاباتی در جیرفت و عنبرآباد داریم و شور انتخاباتی از سه ماه قبل در این مناطق آغاز شده است.

فرماندار جیرفت در پایان سخنان خود اظهار داشت: خدای خود را شاهد می‌گیرم به قول خود برای برگزاری انتخابات سالم و کار و تلاش شبانه‌روزی برای مردم عمل می‌کنم و آخرت خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشم‌‌.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب