امام جمعه ریگان گفت:در آزاد سازی خرمشهر جوانان را باور داشتیم و به آنها اعتماد کردیم و به آنها مسولیت دادیم و پیروز هم شدیم در آزاد سازی خرمشهر اقتصادی نیز باید به جوانان انقلابی اعتماد کرد و آنها را باور داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار داشت:شب قدر شب دعا و استجابت دعاست.پیامبر اکرم(ص) در شب های قدر بیدار بودند و به صورت های افراد خواب آلود آب می پاشیدند که از فیض لیالی قدر محروم نمانند،باید قدر این شبها را بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کسی باور نمی کرد که خرمشهر آزاد شود،تصریح داشت:آن پیر جماران فرمود ؛خرمشهر را خدا آزاد کرد .وقتی خرمشهر آزاد شد صدام تا چند وقت از قرص و آرامبخش مصرف میکرد،طرح اصلی آزاد سازی خرمشهر را یک جوان ۲۷ ساله به نام شهید حسن باقری داد.این جوان کم سن و سال آنقدر اطلاعات از دشمن داشت کسی فکر نمیکرد او یکی از فرماندهان بزرگ جنگ باشد.

ایشان بیان داشت:در آزاد سازی خرمشهر جوان ها را باور داشتیم و به آنها اعتماد کردیم و به آنها مسولیت دادیم و پیروز هم شدیم در آزاد سازی خرمشهر اقتصادی  نیز باید به جوانان انقلابی اعتماد کرد و آنها را باور داشت،اراده فولادین جوانان در جنگ اقتصادی معجزه ها خواهد کرد.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه ۲۵۰ شهید زیر ده سال در دزفول تقدیم انقلاب شد،افزود:مردم دزفول ۸ سال با دستان خالی در برابر جنایات رژیم بعث عراق ایستادگی و مقاومت کردند اما خانه های خودشان را رها نکردند.

وی ادامه داد:در جنگ اقتصادی تنها گزینه ای که می تواند دشمن را به زانو در آورد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است ،خرمشهر و دزفول یک تجربه  تلخ را برای ملت ایران به یادگار گذاشت و آن اینکه اگر قدرت دفاعی و توان موشکی در خرمشهر و دزفول داشتیم کسی نمی توانست یک وجب از خاک کشورمان را تصاحب کند.

رنجبر ماهانی عنوان داشت:برخی غربگرایان ترسو که دل به آمریکا بسته اند امروز شعار رفراندوم می دهند.مراد از رفراندوم آنها چیست؟امروز مشکل اصلی کشور معیشت مردم است رفراندوم مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد.شش سال رئیس دولت بودن و تمام امکانات را و ظرفیت کشور را در اختیار داشتند حالا بگید من اختیارات ندارم حرف صحیحی نیست و مردم این را نخواهند پذیرفت.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به فرارسیدن روز قدس و اظهار داشت:روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام است روزی که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن بر افراشته شود.روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.همه مومنین باید روز قدس را یک تکلیف بدانیم و در راهپیمایی حاضر شویم.

وی با اشاره به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ افزود:اولین مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۷ خرداد ۵۹ با نام مجلس شورای ملی آغاز به کار کرد،مجلس با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای قانونی خود می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای را در مبارزه با فساد داشته باشد.وقتی مروری بر عملکرد مجلس دهم در سه سال اخیر داشته باشیم مجلسی که در راس امور است می بینیم این مجلس نتوانسته است به جایگاه اصلی خودش برسد انتظار این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده مانع افزایش قیمت های افسار گسیخته و مسیر سود جویی سودجویان را ببندد.

انتهای پیام/