امام جمعه شهرستان ریگان گفت:از شوراهای شهر و روستا میخواهیم دستاوردها، فعلالیت ها و جلسات خودشان را شفاف برای مردم بیان کنند و چیزی را از مردم مخفی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی درخطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:کار یک ارزش والاست و این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود تا جایگاه ارزشمند کارگر نیز شناخته شود.

امام جمعه ریگان ادامه داد:رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود تصمیم های سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت و مسائل اقتصادی دیگر تاثیر نخواهد داشت، امروز آمریکایی ها جنگ نفتی به راه انداخته اند.دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود:در مقابله با رفتار خصمانه دولت آمریکا لازم است دولت محترم یک جواب دندان شکن به تحریم نفتی آمریکا بدهد.دولتمردان ما باید به چند نکته توجه کنند:ساخت پالایشگاههای پتروشیمی متعدد در داخل کشور به دست متخصصان داخلی باید انجام شود تا هم از خام فروشی نفت جلوگیری شود و هم تولید و صادرات فراورده های نفتی و پتروشیمی که غیر قابل تحریم هستند را باید در دستور کار قرار دهند.از آنجا که عربستان و امارات در این جنگ نفتی آمریکایی ها را همراهی کرده اند و قرار است ایران را از بازار نفت حذف کنند دولت باید جلوی عرضه نفت عربستان و امارات را از مسیر تنگه هرمز بگیرد.

ایشان بیان داشت:اگر نفت ایران از بازار حذف شود یعنی بازار جهانی نفت با کمبود ۲ میلیون بشکه در روز مواجه میشود. بازی نفتی که امروز امارات ،عربستان و آمریکا امروز به راه انداخته اند آنچنان جرقه های بنزینی دارد که اول دامن آنها را آتش خواهد گرفت.این تنگه هرمز است که قیمت نفت را در بورس جهانی به دستان نظام جمهوری اسلامی رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اعدام و سرکوب شیعیان عربستانی بدست آل سعود، خاطر نشان کرد: دولت عربستان در یک اقدام وحشیانه و ضد حقوق بشری ۳۷ نفر از شهروندان کشورش را به بهانه فعالیت تروریستی اعدام کرد ما این اقدام وحشیانه آل سعود را محکوم می نماییم.چرا امروز سازمان ملل متحد به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل نمیکند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه امروز در دادگاه های عربستان شیعیان از داشتن وکیل محروم اند،بیان کرد: در سیستم قضایی عربستان از شیعیان به عنوان شاهد استفاده نمی شود، عدم ساخت مساجد، عدم ساخت قبرستان و عدم ساخت مراکز مذهبی شیعیان عدم آزادی در انجام مناسک دینی و توقیف سایت ها و پایگاههای اینترنتی اینها همه فشارها و هجمه هایی است که آل سعود برای شیعیان عربستانی روا داشته است.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد:انتصاب سردار سلامی توسط رهبر عظیم الشان انقلاب به فرماندهی سپاه را به فال نیک میگیرم و از زحمات سردار جعفری تقدیر و تشکر میکنیم در این انتصاب حکمت ها و مصلحت هایی نهفته است که در آینده برای همگان روشن خواهد شد.انتصاب سر لشکر سلامی که به نطق های آتشین و ضد آمریکایی و اسرائیلی شهرت یافته جواب دندان شکنی بود به تروریست خواندن سپاه پاسداران.سردار سلامی با تسلط بر شیوه های جنگ روانی و تشخیص تهدید و تاکتیک روانی آنچنان تسلطی بر دشمن دارد که نتیجه ساعت ها جنگ روانی را با یک جمله میتواند خنثی کند.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:چرا سازمان ملل این مهر سکوت را نمی شکند و از کنار این جنایات به راحتی رد میشوند چرا در دادگاههای بین المللی این مجرمین احضار و مجازات نمیشوند، دستگاه وزارت خارجه و قوه قضاییه کشورمان باید در این جنایات ورود پیدا کند.سعودی ها همیشه سعی کرده اند مخالفان خودشان را با برچسب تروریست سرکوب و زندانی و اعدام کنند .

وی با اشاره به سالروز تاسیس شوراهای شهر و روستا و ضمن تبریک این روز افزود: از شوراهای شهر و روستا میخواهیم دستاوردها، فعلالیت ها و جلسات خودشان را شفاف برای مردم بیان کنند و چیزی را از مردم مخفی نکنند.

امام جمعه ریگان در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری،تصریح داشت:در تعلیم و تربیت ما نیروهای زبده و متخصص و تراز انقلاب در هر جامعه ای به قلم معلم و دست معلم و فکر معلم رقم میخورد.در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر عظیم الشان ترسیم شد معلم نیز میتواند نقش تربیت نیروی انسانی متعهد و کارامد و انقلابی مورد نیاز جامعه و کشور را تامین کند.

انتهای پیام/