در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال؛ میزان ۹ هزار مترمربع اراضی ملی که در تصرف متصرفین به‌صورت غیرقانونی بود با دستور دادستان ریگان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده گردید.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سید روح‌الله میرتاج الدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ریگان در جمع اصحاب رسانه موقعیت این اراضی را داخل محدوده شهرهای گنبکی و محمدآباد ریگان اعلام و ارزش ملکی زمین‌های رفع تصرف شده را بیش ۲۲ میلیارد ریال عنوان نمود.

 

دادستان ریگان بیان داشت: از ابتدای سال با کمک اداره راه و شهرسازی بیش از یک هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در این شهرستان را از چنگ زمین‌خواران و متصرفین بازستانده و به بیت‌المال بازگشته است.

 

وی ضمن تشکر از هوشیاری و اقدام به‌موقع یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی و تشکر از پشتیبانی فراجا افزود: شهروندان عزیز قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده حریم شهرهای تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک موردنظر مراتب را از طریق واحد املاک اداره راه و شهرسازی استعلام فرمایند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار نگیرند.

 

در پایان آقای مهندس ابوالقاسمی رئیس اداره راه و شهرسازی بیان نمود: در صورت مشاهده هر گونه تصرف اراضی ملی چه در محدوده و حریم شهر با واحدیگان حفاظت از اراضی دولتی اداره راه و شهرسازی با شماره ۴۴۳۶۱۲۶۳_۰۳۴ تماس حاصل فرمایند تا باتوجه‌به رسالت اداره راه و شهرسازی در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی و تضییع حقوق بیت‌المال نسبت به معرفی متصرفان به مراجع قضایی اقدام شود.

 

لازم به ذکر است توسط یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گشت‌زنی از اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرهای تابعه به‌صورت محسوس و نامحسوس و شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل در حال انجام می‌باشد.

انتهای خبر/