استاندار کرمان گفت: برخی زمین‌‎های موجود در شهرک‌های صنعتی استان باوجود تامین زیرساخت، بلااستفاده مانده که باید به سمت فسخ واگذاری آنها رفت و در این خصوص شرکت های زیادی هستند که نیاز به زیرساخت های شهرک ها دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در آیین رونمایی از دستگاه حفاری و اکتشاف معدنی با توانایی شناسایی مواد معدنی تا عمق ۶۰۰ متر افزود: پس گرفتن و واگذاری زمین های غیرفعال، متن قانون است و دلیل و منطق نمی خواهد اما در این حوزه کوتاهی کردیم و باید تلاش کنیم که این زمین ها برگردد.

 

وی اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت های معدنی فراوان دارد و نیمی از حقوق دولتی کشور را پرداخت می کند اما اکتشاف خوبی در این استان صورت نگرفته که باید ضمن اکتشاف باکیفیت، ذخایر را ارتقا داد.

 

استاندار کرمان گفت: ساخت دستگاه حفاری اکتشاف معدنی در یک شرکت کرمانی، ظرفیتی ملی و استانی ایجاد کرده که قابل تقدیر است، در این زمینه مهندسان کرمانی این افتخار بزرگ را آفریدند.

 

وی عنوان کرد: در واقع واردات راحت‌تر است و بسیاری افراد نیز به آن عادت کرده اند اما ساخت دستگاهی با کیفیت بالاتر از نمونه های وارداتی، کار بزرگی است که امیدوارم این افتخار مورد استقبال قرار گیرد.