پنجم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز حمله نظامی آمریکایی‎ها به صحرای طبس است، حادثه‌ای که اراده الهی و شکست استکبار جهانی در آن آشکار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل؛ امروز پنجم اردیبهشت ماه مصادف با حمله نظامی آمریکا در سال ۱۳۵۹، با تعدادی هواپیمای نظامی و بالگرد به ایران تحت عنوان عملیات«پنجه عقاب» است.

این هواپیماها و بالگردها که حامل موتور سیکلت ها و جیپ های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل بودند، در صحرای طبس فرود آمدند تا از آن مکان، عملیات آزادسازی گروگان ها را آغاز کنند. آنها قصد داشتند ابتدا با سلاح های شیمیایی، پاسداران لانه جاسوسی را از پای درآورند و زمینه ورود بالگردها را به آنجا آماده سازند، و سپس کماندوها به طور ضربتی گروگان ها را آزاد کنند و به داخل بالگردها منتقل ساخته، بعد راهی پایگاهی شوند که هواپیماهای حمل و نقل سی ـ ۱۳۰ در آن مستقر بودند.

کماندوهای آمریکا برای اجرای بهتر این عملیات، از مدت ها قبل به منطقه آریزونا اعزام شده و در شرایط سخت آنجا که شبیه به شرایط طبس بود، تمرین های لازم را انجام داده بودند تا به محض ورود به طبس، آمادگی لازم را برای اجرای طرح داشته باشند.

آمریکایی ها در چهارم نوامبر ۱۹۷۹، گروه ویژه ۱۳۲ نفره را به نام دلتا فورس برای حمله به ایران و آزادسازی گروگان ها تشکیل دادند و نام عملیات را پنجه عقاب نهادند.

بیشتر مسئولان دولت وقت آمریکا در این کار شرکت داشتند و هر کس اطلاعاتی در مورد ایران داشت در اختیار گروه دلتا قرار می داد. دوازده فروند هواپیما در صحرایی در۳۰۰ مایلی جنوب شرقی تهران به زمین نشستند.

در این صحرا، ۸ بالگرد برای بردن افراد به تهران در نظر گرفته شده بود. در محل پیاده شدن گروه دلتا، ۶کامیون، این گروه را به سفارت آمریکا در تهران می بردند. قرار بود پس از پایان عملیات، بالگردها، افراد گروه دلتا و گروگان های آزاد شده را به منظریه برسانند و از آنجا با هواپیماهای سی ـ ۱۳۰ از ایران خارج کنند.

حجت‌السلام و المسلمین مهدی عربپور در گفتگو با خرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز حمله نظامی آمریکا  به صحرای طبس گفت: این حادثه، یکی از حوادث مهم اوایل انقلاب و درس‌آموز برای ملت ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این‌که حمله به طبس و عبرت از این حادثه باید به طور جد مورد تحلیل قرار گیرد و با بیان این‌که این حادثه را به عنوان نصرت و یاری پروردگار گرامی‌ می‌داریم، عنوان کرد: درسی که از این حادثه می‌گیریم آن است که خداوند متعال به وعده خود عمل می‌کند در صورتی که ما بصیرت کافی داشته باشیم و در شناخت دشمن نیز بکوشیم.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به سنتی اشاره داشته است که اگر خداوند را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری می‌کند و شما را ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد که این سنت الهی همواره جاری است تا زمانی که در مسیر حق و در جهت یاری باشیم، حق ما را یاری می‌کند و هیچ شکی در آن نیست.

عربپور تأکید کرد: در اوایل انقلاب، ملت ما در مسیر خدایی و الهی قدم برداشتند و انقلاب ما یک انقلاب مذهبی و دینی علیه ظلم و ستم بود و زمانی که دشمن شبانه به ما حمله می‌کند و برخی از کشورهای منطقه نیز به آن‌ها کمک می‌کنند و به خاطر حرکت حق‌طلبانه مردم، خداوند متعال به یاری مردم می‌آید و در صحرای طبس شن‌های آن صحرا با طوفان شدید عرصه را بر دشمن تنگ می‌کند و شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌آید که عملیات آنها متوقف می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس، یک درس است که سنت الهی تا آنجایی که ما در مسیر حق باشیم، جاری است.

وی اظهار کرد: امروزه نیز باید این مهم را به یاد داشته باشیم که اگر مردم ما در مسیر یاری حق باشند آنجایی که دشمن گمان نمی‌کند، امدادهای الهی به سراغ مردم می‌آید، همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با نیروهای عظیمی که در جبهه‌ها داشتیم و با توجهات کاملی که پروردگار داشتند، رزمندگان دوران دفاع مقدس با نیت‌های پاک و با تجهیزات کم عملیات انجام می‌دادند و در همه عملیات‌ها پیروز بودند و حوادث بسیاری را رقم می‌زدند.

عربپور خاطرنشان کرد: اقدام دشمنان در حادثه صحرای طبس، نشان از دشمنی، دشمنان در اوایل انقلاب بود و هم‌چنین اقدامات اخیر آن‌ها نشان از عناد و دشمنی با ملت ایران دارد، بنابراین این مهم را نباید فراموش کنیم که همواره خودمان را در مسیر حق قرار دهیم و در راه خود استقامت داشته باشیم.

پی نوشت:mshrgh.ir/1483165

انتهای خبر/