خطیب جمعه کرمان گفت: فرهنگ دینی ما فقرستیز و مبنی بر توانمندسازی است و زندگی اقتصادی کریمانه در شأن مردم است زیرا با وجود منابع انسانی و طبیعی موجود، امکان آن هست که به دین و دنیای خود برسند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان باید همه توانایی‌های ظاهری و باطنی خود را در راه رضایت خداوند به کار بگیرد و وقتی چنین شد، او به مقام تقوا رسیده است.

وی افزود: انسان باید با تقوا هم روح خود را بیاراید و هم مایه آراستگی جامعه باشد. آراستن جامعه با امر به معروف و نهی از منکر است و نباید هنجارشکنی دینی در جامعه نمودار باشد.

علیمرادی تظاهر به روزه‌خواری، بدحجابی و بی‌حجابی را جلوه بی‌تقوایی دانست و گفت: نباید نسبت به دستور دین و حکم قانون بی‌تفاوتی وجود داشته باشد و دستگاه‌های حاکمیتی و فرهنگی و دستگاه‌های میدانی مثل نیروی انتظامی باید به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه همه باید در برابر این مهم مسئول باشیم، به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص نقشه دشمنان مبنی بر عادی سازی و باز گرداندن ظاهر جامعه به گذشته و ارتجاع اشاره کرد.

وی افزود: اگر ظاهر جامعه ظاهری طاغوتی باشد، کم کم این ظاهر به باطن آن هم سرایت می‌کند لذا همه باید حساسیت به خرج بدهند.

علیمرادی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به اینکه وجه تمایز شعار امسال در مشارکت مردم است، گفت: این امر گره‌گشا است و باید برای تحقق آن، برنامه‌ریزی و همفکری همه بخش‌ها انجام شود تا مشکلات مهم اقتصادی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی و … رفع شود.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: انتظار از ملت ایران و کارگزاران حکومت این است که کمر فقر را بشکنند.

وی اظهار کرد: فرهنگ دینی ما فقرستیز و مبنی بر توانمندسازی است و زندگی اقتصادی کریمانه در شأن مردم است زیرا با وجود منابع انسانی و طبیعی موجود امکان آن هست که به دین و دنیای خود برسند.

علیمرادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور حماسی مردم در روز قدس افزود: بعضی از دولت‌های اسلامی که هنوز با رژیم صهیونیستی قطع رابطه نکرده‌اند، از رسوایی نزد ملت‌ها بترسند.

وی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را خطای آشکار رژیم صهیونیستی و به مثابه حمله به خاک جمهوری اسلامی دانست.

انتهای پیام