مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان کرمان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی محمدی صبح امروز در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و یک نهاد انقلابی برای ساخت مسکن محرومان جامعه است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در دوران جنگ تحمیلی و همچنین بعد از اتمام جنگ کار بازسازی منازل مردم را آغاز کرد و همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور میدانی داشته است، گفت: بنیاد مسکن در سیل و زلزله کنار مردم بوده و در بازسازی منازل آسیب دیده فعال بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ مقاوم‌سازی مسکن در استان کرمان ۶۷ درصد است که با اقداماتی که در حال انجام است این عدد امسال به ۶۸ درصد می‌رسد، افزود: در سال ۸۴ و در زمان زلزله بم نرخ مقاوم‌سازی در استان ۷ درصد بود که خوشبختانه امروز ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی منازل در زمان بحران زلزله بسیار موثر بوده است، ادامه داد: امیدواریم در سال جدید هم در طرح نهضت ملی مسکن و هم در طرح مقاوم سازی منازل روستایی فعالیت خوبی داشته باشیم و نتیجه بگیریم.

محمدی با اشاره به اینکه نرخ مقاوم‌سازی در کشور ۵۳ درصد است که این عدد در استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: تاکنون ۱۳۰ هزار جلد سند برای روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۱۲ جلد سند در دولت سیزدهم بوده است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۳۰ قطعه زمین در این دولت برای خانه‌سازی به روستاییان واگذار شده است، گفت: ۲ هزار و ۷۹۹ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در سطح استان کرمان وجود دارد و حدود ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دولت سیزدهم در روستاهای استان کرمان در حال ساخت است، افزود: ۶ هزار و ۸۸۹ واحد مسکونی روستایی فروردین‌ماه امسال در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۵۱۱/