مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به وجود ۴۳ مدرسه کانکسی در سطح استان گفت: ساخت ۱۱ مدرسه توسط بسیج سازندگی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از راه آرمان؛ علی‌اکبر شاهرخی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شده بود، گفت: کسانی که با کار جهادی به جاهای مختلف هجرت می‌کنند، بنا به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، نزد خداوند درجه عظیم دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در خصوص نقش و جایگاه رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند عملکرد جهادی، گروه‌های جهادی را از دورترین نقطه تا مرکز کشور اطلاع‌رسانی کند و چه بسا برخی از اخبار کوچک به بزرگ‌ترین اتفاق خوب در کشور منجر شده است.
وی با سفیران جهاد تبیین خواندن رسانه‌ها عنوان کرد: چنا‌ن‌چه امیدآفرینی را به عنوان غایت نهایی حرکت گروه‌های جهادی بدانیم، این مهم جز با رسانه قوی و جهادی امکان‌پذیر نیست.
شاهرخی با اشاره به این‌که در سطح کشور ۵۸ شهید جهادگر داریم که از این تعداد چهار شهید مربوط به استان کرمان است، سه شهید در شهرستان قلعه گنج و یک شهید در شهرستان فاریاب، ابراز کرد: از پایتخت مقاومت جهان اسلام، مطالبه داریم که طرح دو فوریتی حمایت از جهادگران بسیجی در نظر گرفته شود تا جهادگران آسمانی به عنوان شهید قلمداد شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نظام‌سازی، به سراغ نظاماتی سوق پیدا کردیم تا نظام و انقلاب سازمان‌دهی شود که جهاد سازندگی از جمله نهادها در این زمینه بود و در ۱۷ اردیبهشت دستور تاسیس این نهاد داده شد و تا به امروز ثمره این اقدام را دیده‌اند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی، بر اساس سند راهبردی اعتلای بسیج است که این سند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که بر پایه این سند  ما باید تربیت جوان مومن انقلابی را با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها در نظر بگیریم که برای رسیدن به این راهبرد دو قرارگاه سازندگی و محرومیت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد تحقق شعار سال و سند راهبردی مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

شاهرخی با بیان این‌که در پنج قرارگاه خدمات گسترده‌ای را در سطح استان ارائه می‌دهیم، ابراز کرد: در قرارگاه امام حسن مجتبی‌ علیه‌السلام موضوع آب‌رسانی، آب شرب روستایی  ۶۶۹ روستا را دنبال می‌کنیم که هفت شهرستان استان شامل عنبرآباد، رودبار جنوب، رفسنجان، بم، نرماشیر، ریگان و فهرج که شامل ۴۴۶ روستا است توسط سازمان بسیج سازندگی استان آب‌رسانی خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: چهار شهرستان توسط موسسه فاتح قرارگاه خاتم الانبیا آب‌رسانی می‌شوند که این پروژه آب‌رسانی شامل ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع است و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی ۴۴ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب است که به صورت ۳۰ ماهه تعریف شده است.

وی با بیان این‌که قرارگاه دیگر، قرارگاه پیشرفت و آبادانی است که به صورت خاص در تکاب شهداد در بازه زمانی ده سال محرومیت‌زدایی انجام می‌شود، عنوان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی از دیگر قرارگاه‌های مشغول به فعالیت است که کارهای مختلفی از جمله حفر ۲۴، لایه‌روبی قنوات، احداث راه، احداث ساختمان ورزشی، ساخت غسال‌خانه، همکاری در ساخت واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، ساخت حمام و سرویس بهدداشتی و غیره انجام داده‌اند.

شاهرخی آغاز احداث سیل‌بند در پنج شهرستان جنوب استان کرمان و تکمیل حرم شهدای گمنام را از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی دانست و ابراز کرد: در سال گذشته قرارگاه حوزه اقتصاد مقاومتی ۸۱ صندوق و ۱۱ تعاونی را افتتاح کرد و در مجموع تاکنون هزار و ۳۴۳ صندوق ایجاد شده است که این صندوق‌ها دارای ۷۱ هزار عضو هستند و به ۲۷ هزار نفر به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان وام داده شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: در سال گذشته توانسته‌ایم ۲ هزار و ۵۳۵ سری جهیزیه، دو هزار و ۶۳۵ عدد لوازم خانگی، ۱۲ هزار و ۹۲۴ بسته بهداشتی، ۱۴ هزار و ۹۳۶ عدد پوشاک، ۹ هزار و ۳۰۰ بسته لوازم التحریر در بین نیازمندان جامعه هدف توزیع کنیم.

وی با اشاره به کمک به آزادسازی ۸۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در دو مقطع زمانی به همت سازمان ادامه داد: از جمله برنامه‌های سال جاری احداث حرم شهدای گمنام در ۲۰ شهرستان و ساخت و تکمیل مسجد در ۱۲ شهرستان استان می‌توان اشاره داشت.

شاهرخی با اشاره به این‌که برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اعضای گروه‌های جهادی در سطح استان کرمان در سال جاری برنامه در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۴۳ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد که با انعقاد قرار داد ساخت ۱۱ مدرسه آغاز شده است.

انتهای خبر/م