ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان کرمان برگزار و بر ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به ویژه در راه‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاهای استان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان کرمان صبح امروز با حضور سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان، سعید شاهرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و اعضای این ستاد برگزار و بر ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به ویژه در راه‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاهای استان تاکید شد.

 

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون امور عمرانی استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: یکی از کمیته‌هایی که در ستاد هماهنگی خدمات سفر خیلی اهمیت دارد کمیته ۳۰ و ۶۰ کیلومتری جاده‌های استان است.

 

وی با بیان اینکه ورودی تمام شهرهای استان کرمان باید روشن شود، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده بسیاری از حوادث جاده‌ای در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و از این جهت روشنایی ورودی شهرها اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید تمام تلاش خود را باید بگذاریم تا در نوروز امسال کمترین حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای را داشته باشیم، افزود: بسیاری از مردم در این ایام با خودرو شخصی به سفر می‌روند و همین موضوع آمار حوادث را نیز بیشتر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اماکن اقامتی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، باید شناسایی شده و با آنها برخورد شود ادامه داد: امنیت و آرامش مردم در سفرهای نوروزی بسیار اهمیت دارد و اماکن اقامتی در این حوزه نقش مهمی دارند.

 

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه خیلی از نقاط روستایی استان کرمان جاذبه گردشگری دارند و مورد هدف گردشگری هستند، بیان کرد: خدمات سفرهای نوروزی در این نقاط هم باید دیده شود.

 

وی با بیان اینکه جلسات ستاد خدمات سفر باید در طول سال برگزار شود و برنامه داشته باشد، گفت: کمیته اطلاع‌رسانی باید به صورت مستمر برنامه داشته باشد و در جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان فعالیت کند.

 

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان موثر است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود، افزود: مجتمع‌های بین راهی باید بازدید و پیگیری شود تا خدمات لازم به مسافران نوروزی در این مجتمع‌ها ارائه شود.