در حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، علی عبداللهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان منصوب و معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین معارفه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان صبح امروز با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مسئولین استانی در سالن اجتماعات فرودگاه استان کرمان برگزار و با از تقدیر خدمات ۲ ساله احسان عراقی‌زادهف مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان علی عبداللهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.

خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در این آیین با اشاره به پهناور بودن و اهمیت شبکه ارتباطی و حمل و نقل استان کرمان، اظهار داشت: کرمان حلقه واسط بنادر جنوبی با هسته مرکزی کشور و ۲۵ پایانه مرزی صادراتی ایران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کرمان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و بار بنادر جنوبی کشور از جاده‌های استان کرمان عبور می‌کند، گفت: روزانه بالای ۴۰ هزار وسیله نقلیه از جاده بندرعباس – سیرجان به سمت یزد تردد می‌کنند و از سوی دیگر محورهای زیادی از استان کرمان از نقش ترانزیتی برخوردار است و بسیاری از جاده‌های این استان نقش فرااستانی و فراملی دارند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به مشکلات استان کرمان در حوزه حمل و نقل، بیان کرد: شبکه ارتباطی وسیع و گسترده استان کرمان و ترددهای بالای در محورهای کرمان، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش داده است، البته نمی‌توانیم مشکلات خودرو و سهم جاده را در حوادث رانندگی انکار کنیم.

مقبلی با بیان اینکه مسائل و مشکلات عمده‌ای در تصادفات کشور داریم و در این زمینه نیاز به همکاری بیش از ۱۰ سازمان داریم، ادامه داد: به مدد اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای و پلیس راه استان این تعامل در کرمان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه احداث و نگهداری راه‌های روستایی به سازمان راهداری سپرده شده است، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده و احداث راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور و چیزی در حدود ۲۷ هزار کیلومتر معادل راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور باقی مانده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه بیشتر این راه‌ها در ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان است، گفت: عقب ماندگی کرمان در حوزه راه‌های روستایی قابل باور نبود؛ طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای جبران عقب ماندگی استان کرمان در حوزه راه های روستایی تخصیص داده شده است.

به گزارش تسنیم، در حکمی از سوی داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از خدمات ۲ ساله احسان عراقی‌زاده مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان قدردانی و علی عبداللهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/۵۱۱/