رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرق استان کرمان رتبه برتر صلح و سازش را در کشور و استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، موحد ، رییس کل دادگستری استان کرمان در سفر به بم گفت: شرق استان کرمان رتبه برتر صلح و سازش را در کشور و استان به خود اختصاص داده است و این نشان از فرهنگ کرامت و گذشت مردم این منطقه دارد.

او میانگین پرونده‌های صلح و سازش در کشور ۳۰ درصد دانست و افزود: این میزان در استان کرمان ۴۳ درصد و در شرق استان ۶۸ در صد است و صلح وسازش این پروند‌ه ها نشان از فرهنگ و کرامت مردم شرق استان کرمان دارد.

موحد گفت: پروند‌هایی صلح و سازش خاتمه پیدا کردند شهرستان ریگان با بالاترین درصد ۹۱ درصد ،شهرستان نرماشیر با ۸۷ درصد ، فهرج با ۸۴ درصد و شهرستان بم با ۵۱ درصد که در مجموع شرق استان با ۶۸ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش خاتمه یافتند.

رییس کل دادگستری که از زندان بم نیز بازدید داشت ،گفت : در ده ماهه گذشته ۱۲۶ پرونده زندانیان در زندان بم به صلح و سازش رسیده است که از این تعداد ۷۷ نفر زندانی آزاد شدند که یک نفر از این زندانیان محکوم به قتل و قصاص بود که با توافق اولیا دم ، آزاد شد.

موحد طی سفر دو روزه خود از ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان بازدید و با بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان ملاقات عمومی داشت که این ملاقات‌ها باعث افزایش و رضایت مندی مردم خواهد شد.

انتهای پیام/