امام جمعه کرمان با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح اهمیت زیادی دارد گفت: شرکت در انتخابات پشتیبانی از نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی در اهمیت این فریضه الهی اظهار داشت: تقوا حرکت در راستای رضایت خداوند است و حضرت علی (ع) می‌فرماید به وظایف و مقرراتی که خدا برای ما تعیین کرده پایبند باشید، همواره به دنبال جذب رضایت خدا باشید و خودتان را از جایی که رضایت او نیست کنار بکشید.

وی با اشاره به اینکه خوش به احوال کسانی که ختم عمر آنها با رضایت الهی است در ادامه بحث هفته‌های گذشته پیرامون تربیت انسان و نگاه تربیتی قرآن افزود: راستگویی و صادق بودن و همراه بودن با این افراد در تربیت انسان موثر است و باید مرتب از خدا بخواهیم که « رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا» یعنی ما را در هر کاری که می‌خواهیم وارد شویم با صدق و راستی باشد و وقتی هم که می‌خواهیم از کاری خارج شویم همراه با صدق و راستی باشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پیغمبر (ص) با صدق و راستی وارد نبوت شد و در مقابل پای همه سختی‌ها ایستاد و مقاومت کرد، گفت: امام صادق (ع) فرمود مردم توجه نکنید چه کسی بیشتر نماز می‌خواند و سجده چه کسانی طولانی‌تر است؛ دینداری واقعی فرد به صدق در گفتار و اعمال و امانتداری او است.

وی در بیان خطبه دوم با گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی بسیار مورد اهمیت است که پدر، مادر، مدرسه و معلم باید به آن توجه داشته باشند چرا که بچه‌ها می‌توانند برای پدر و مادر و معلم خیرات و برکات بیاورند و جزو باقیات الصالحات باشند اگر تربیت اسلامی داشته باشند.

علیدادی سلیمانی با تبریک ولادت حضرت ولیعصر (عج) افزود: شخصیت امام زمان (عج) تحول آفرین است و چهره پایان‌دهنده به بی‌عدالتی‌ها و امید مستضعفان و محرومان دنیا امام زمان (عج) است و او به مقررات ظالمین جهان پایان خواهد داد.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد کشتار مظلومانه مردم غزه از کودکان و زنان هستیم و حق وتو ظالمانه در اختیار رژیمی است که به ظاهر از حق دفاع می‌کنند و در باطن پشت سر ظالم ایستاده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انتخابات را در پیش داریم و بستر خوبی در صدا و سیما فراهم شده تا داوطلبین انتخاباتی تبلیغات خود را انجام بدهند تا از چسباندن پوستر در سطح شهر و تخریب اموال عمومی جلوگیری شود، گفت: مشارکت حداکثری مردم در اولویت است و وظیفه شرعی، دینی و الهی ما است که در انتخابات شرکت کنیم تا از احکام دین خدا دفاع کرده و رهرو راه شهدا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضور در انتخابات حق ما است و باید از حق خودمان در پای صندوق‌های رای دفاع کنیم، افزود: شرکت در انتخابات پشتیبانی از نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح اهمیت زیادی دارد و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری انتخاب اصلح را به خوبی تبیین کردند که در سه بخش بیان می‌شود، بیان کرد: کسانی که دارای توان، آگاهی، بصیرت و تخصص هستند و شناخت خوب از مسائل کلان کشور و استان دارند، این افراد اصلح هستند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه کسانی که اعتقاد به ایستادن در مقابل دشمن دارند و به اعتقاد خود در  زمان لازم عمل می‌کنند، اصلح هستند ادامه داد: داشتن التزام عملی به دستورات اسلامی و رهبری نظام، حافظ خون شهیدان بودن و آگاهی نسبت به وظایف نمایندگان مجلس و عمل به آن عمل از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین مرتبه اعلام کردند که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نداشته باشند، ببینید کدام نمایندگان به این مسئله عمل کردند، گفت: مجلس عصاره فضائل کشور و ملت است و نمایندگان باید به وظیفه خود در برابر مجلس و مردم عمل کنند البته پرهیز از منافع حزبی و گروهی و مردم محوری از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح است.

انتهای پیام/۵۱۱/