امیر غلامعلیان گفت: شهید صیاد شیرازی در تمام حوزه ها، یک اسطوره بی نظیر بود که برای شناخت آن، باید بیشتر به شخصیت وی پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان امروز در دومین روز از گرامیداشت دهه ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق نزاجا، ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: شناخت و معرفی شهید سپهبد صیاد شیرازی نسبت به تلاش‌هایی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، همانند خیلی از شهیدان گرانقدری که برای نظام مقدس، نقش آفرینی کرده اند، در بسیاری از زوایای شخصیتی مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه بنده معتقدم بایستی در همه اجتماعات و جا‌هایی که نیاز به جهاد تبیین می‌باشد، به زوایای شخصیتی و اخلاقی این شهیدان والامقام بیشتر پرداخته شود، افزود: اگر به سبقه علمی، معنوی، اخلاقی، رفتاری، بصیرتی و همه زاویه‌های زندگی شهید صیاد شیرازی نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که ایشان در تمام حوزه‌ها شخصیتی بی نظیر و نمونه می‌باشند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور در ادامه سخنانش به گزیده‌ای از زندگینامه درخشان شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره کردو گفت: اوج جنگ تحمیلی تا سال ۶۵ بود و از آن به بعد تا سال۶۸، جنگ محور فرسایشی داشت و بعضا عملیات‌های بزرگی در آن روی می‌داد.

امیر سرتیپ غلامعلیان بیان کرد: سال ۶۵ که تکلیف جنگ مشخص شد در همان زمان، ماموریت شهید صیاد شیرازی در نیروزی زمینی تمام شد و از آن پس تا پایان جنگ با حکم حضرت امام (ره) به عنوان نماینده ایشان در شورای عالی دفاع مشغول انجام وظیفه شد.

سرتیپ غلامعلیان در ادامه به حضور ارزشمند شهید شیرازی در عملیات مرصاد و چگونگی ساماندهی و فرماندهی آن عملیات و سرانجام به درک واصل کردن تعداد ۴ هزار منافق و شکست دشمنان سخن گفت.

وی افزود: شهید شیرازی در سال ۶۸ که تقریبا پایان جنگ تحمیلی فرارسیده بود به سمت جانشین ستاد کل منصوب شد و سال ۷۳ هیئت معارف جنگ را که یادگار ارزشمند وی است، تشکیل داد و پس از تلاش‌ها و رشادت‌های پی در پی سرانجام در فروردین سال ۷۸ در اثر کینه منافقین به درجه والای شهادت نائل آمدند.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی نقش اصلی در هدایت جنگ در دوران ۸ ساله داشت؛ ولی قسمت اعظم شخصیت ایشان از نظر علمی و مهارتی و.. مغفول مانده است؛ چرا که وی با سن کم فرمانده نیروی زمینی شد و با تدابیر اعتقادی و بصیرتی خود خلا فرماندهان قبل را جبران کرد.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور با اشاره به نظر بزرگان انقلاب درخصوص شهید صیاد شیرازی، بیان داست: شخصیتی مثل شهید چمران در مکانی همچون مجلس و درخصوص این شهید والامقام گفت: توانمندی شهید صیاد شیرازی از نظر اعتقادات دینی و تفسیر قرآن، از بسیاری از علمایی که در این مجلس حضور دارند، بالاتر است و شخصیتی هست که در نماز به ایشان اقتدا کرده ام.

وی با بیان اینکه یک نظامی باید انعطاف پذیر باشد، گفت: باید از این شهید عزیز الگو گرفت؛ چرا که بار‌ها در مسیرش پستی و بلندی‌هایی را تحمل کرد؛ ولی همچنان به مسیر خود ادامه داد و برای ترویج علم و آگاهی خودش از هیچ تلاشی دست بردار نماند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور با بیان این نکته که در بسیاری از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ایشان به عنوان شخصی با بصیرت یاد می‌شود، ادامه داد: شاید در خیلی از خواص این بصیرت در مقطع خاصی وجود نداشته باشد؛ اما این شخصیت بی نظیر در ارتش در عین اینکه جزو خواص بود، بصیرت لازم را داشت.

امیر سرتیپ غلامعلیان با تاکید بر الگوبرداری از نوع شخصیت شهید صیاد شیرازی از جمله مسئولیت پذیری، زمان شناسی، مقبول، محبوب و معتمد بودن وی، گفت: بدنه ارتش از این قبیل فرماندهان ارزشمند زیاد دارد؛ اما ما وظیفه داریم در تجلیل از این عزیزان تلاش کنیم و آن‌ها را به نحو احسن به مردم بشناسانیم.