سلطانی زرندی گفت: تمام پرونده هایی که قابلیت سازش را دارند باید به شورا های حل اختلاف ارجاع داده شوند، خوشبختانه شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال قضائی گذشته برای چهارمین سال متوالی در استان مقام اول را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، امین سلطانی رئیس دادگستری شهرستان ریگان امروز در جمع نمازگزاران جمعه، اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی است برای تجلیل و تقدیر از خدمات همکاران بنده در حوزه قضائی ریگان، از تلاش های شبانه روزی این بزرگواران در راستای ارتقاء سطح قضایی شهرستان تشکر میکنم.

سلطانی در ادامه اضافه کرد: ماموریت هایی برای قوه قضائیه قانون اساسی درنظر گرفته است از جمله رسیدگی به تزلزمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی ،احیا حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروح، نظارت بر حسن اجرای قوانین، رسیدگی به جرائم، اجرای حدود و قوانین مدوم کشور، اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم از اهداف و وظایف مهمی است که قانون اساسی برای قوه قضائیه درنظر گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت موجود با تراز عدالت اسلامی و مطالبه ی صریح مقام معظم رهبری و تقاضاهای مردم بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب و با حضور ایت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، سند تحول قضائی در این قوه تنظیم شد.

وی بیان کرد: قوه قضائیه با اقتدار،  استقلال و بی طرفی و در کمال دقت و سرعت و همراه با حفظ کرامت ارباب رجوع موضوعات را حل و فصل می کند.

سلطانی اضافه کرد: امیدواریم با تحقق سند تحول قضائی، مردم طعم شیرین عدالت اسلامی را بچشند.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان اظهار داشت: از تیرماه سال ۱۳۹۹  قریب به نه هزار پرونده در مجموعه حوزه قضائی شهرستان ریگان رسیدگی شده است.

وی افزود: تمام پرونده هایی که قابلیت سازش را دارند باید به شورا های حل اختلاف ارجاع داده شوند، خوشبختانه شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال قضائی گذشته برای چهارمین سال متوالی در استان مقام اول را کسب کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان اضافه کرد: جا دارد از همکاران پرتلاش خودم در شوراهای حل اختلاف شهرستان تقدیر و تشکر کنم.

سلطانی اظهار کرد: خوشبختانه آمار پرونده های ما نسبت به سال گذشته ۱۰درصد کاش داشته است.

او اضافه کرد: آمار دعاوی خانوادگی هم در حوزه ی قضائی شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان ریگان  در خاتمه اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل کاهش جمعیت زندان خوشبختانه تعداد زیادی از زندانیان، با توجه به نهادهای ارفاقی و تخفیفی در قانون مجازات اسلامی و دستورالعمل صادره آزاد شدند.

انتهای پیام/