دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم بابیان اینکه مصرف روانگردان شیشه، منجر به قتل هولناک برادر و دفن آن در حیات خانه در شهرستان بم شد، از دستگیری قاتل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، محمد ضیاءالدینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از بازداشت فردی که به دلیل مصرف مواد روانگردان شیشه اقدام به قتل فجیع برادر خود کرده بود خبر داد و گفت: زنگ خطر مواد مخدر صنعتی جدی است.

او در تشریح جزئیات این خبر افزود: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره قتل بدون فوت وقت رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حضور یافت.

ضیاءالدینی بیان داشت: متاسفانه قاتل در روز دوم فرودین ماه امسال در محل منزل پدری، در اثر مصرف زیاد مواد روان گردان شیشه با مقتول درگیر می‌شود و با وارد کردن ضربات یک کارد آشپزخانه اقدام به قتل فجیع برادر بزرگتر خود می‌کند.

او گفت: قاتل پس از انجام این عمل هولناک، برادر خود را در محل حیات خانه دفن می‌کند و پدر و مادر مسن خود را نیز تهدید می‌کند در صورت اطلاع به پلیس آن‌ها را نیز خواهد کشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم افزود: با توجه به اینکه این حادثه در ایام شیوع کرونا اتفاق افتاده بود و رفت و آمد‌های خانوادگی به حداقل ممکن رسیده بود و کسی به منزل آن‌ها رفت و آمد نداشت، کسی متوجه این حادثه هولناک نشده بوده است.

او تصریح کرد: بالاخره صبح امروز، پدر خانواده این حادثه را به پلیس اطلاع می‌دهد و بدون فوت وقت و ظرف کمتر از یک ساعت، قاتل به وسیله ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم دستگیر می‌شود.

ضیاءالدینی بیان کرد: با حضور بازپرس ویژه قتل محل دفن مقتول، خاک برداری و جسد مقتول برای آزمایش‌های تکمیلی، تحویل پزشکی قانونی شد.

او خطاب به جوانانی که گرایش به مصرف مواد مخدر به ویژه موادصنعتی دارند، هشدار داد: شاید در مراحل اولیه مصرف این مواد عفیونی، لذت‌های زودگذری داشته باشند؛ اما مطمئن باشید سرانجام قدم گذاشتن در این راه، ذلت خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم خطاب به مسئولان مرتبط با امر مبارزه و مقابله با مواد مخدر در خصوص اقدامات خزنده برای گســترش دامنه اعتیاد در جامعه ایرانی هشدار داد و گفت: امروزه اعتیاد به موادمخدر و روانگردان‌های جدید، یک معضل مهم و تهدیدکننده امنیت اجتماعی و سلامت جامعه به حساب می‌آید.

او افزود: موادمخــدر در کنار اثــرات درون خانواده‌ای و…، به راحتی می‌تواند نیروی کار یک کشــور را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

ضیاء الدینی بیان کرد: از همین رو قاچاقچیان موادمخدر که در واقع مافیای جان انســان‌ها و بشــریت محســوب می‌شــوند، بــا انگیزه سوءاســتفاده‌های فراوان ناشی از این فعالیت شــوم، به ســمت شــگرد‌های جدید تولید و عرضــه موادمخــدر و روانگردان‌های صنعتی جدیــد رفته و ســعی دارند بــا تغییر الگوی مصرف موادمخدر از ســنتی به صنعتی، بازار گســترده‌ای در بین اقشــار مختلف جامعه بــه خصوص طیــف جوان و نوجــوان اعم از تحصیلکرده و کم سواد ایجاد کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا