مدیرکل صمت استان کرمان با بیان اینکه صادرات استان به ۱۷ کشور دنیا انجام می‌شود، گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان کرمان داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در نشست راهکارهای توسعه تجارت استان کرمان با کشور نیجریه و کشورهای آفریقایی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مزیت‌های استان کرمان صادراتی بودن آن است، اظهار داشت: با توجه به همه چالش‌هایی که وجود دارد، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از استان کرمان داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۶ قلم کالا از استان کرمان صادر شده است که عدد قابل توجهی است، گفت: بالای ۸۵ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان رفع تعهد شده که کمک خوبی به صادرکنندگان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه کشاورزی استان به‌ویژه محصول پسته، ظرفیت صادراتی خوبی دارد و از ارز حاصل از صادرات استان کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: ۹۴ میلیون دلار رفع تعهد ارزی نشده که در قیاس با مقداری که رفع تعهد ارزی آن انجام شده، بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه صادرات استان کرمان به ۱۷ کشور دنیا انجام می‌شود، ادامه داد: صادرات استان کرمان به ۱۵ کشور همسایه نیز در حال انجام است و همواره پیگیری توسعه صادرات استان کرمان هستیم.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه کشورهای چین، روسیه، ترکمنستان، هند، هلند، افغانستان، امارات، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آلمان و ایتالیا کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدی استان کرمان است، گفت: از کشورهای چین، آلمان، امارات، بلاروس، ترکیه و ارمنستان نیز واردات به استان کرمان داریم.

انتهای پیام/۵۱۱/