رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید سلیمانی برای صلح در جهان، جهاد کرد، غرب بیش‌از هر جای دیگری مدیون فداکاری‌های شهید سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از پایگاه خبری «راه آرمان» صبح امروز مراسم «خدمت مومنانه به یاد حاج‌قاسم» در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

در این مراسم سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی او را اسطوره بزرگ ملت ایران و جهان اسلام خواند و گفت: اسطوره‌ها تکرارشدنی نیستند بلکه می‌توانند به‌عنوان چراغ‌راه برای پیمودن مسیر فتح قله‌های افتخار، شرف، آزادگی و عظمت مورد پیروی واقع شوند.

وی با اشاره به تعبیر مکتب سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: به‌کار بردن این تعبیر برای این است که متوجه شویم شهید سلیمانی در همه ابعاد متعالی و کمال یافته بوده است، این شهید بزرگ نه تنها در بُعد جهاد بلکه بُعد اخلاقی، مردم‌داری و مردم‌نوازی، تفکر عمیق سیاسی، تفکر راهبردی، تسلط و اشراف به تاریخ اسلام و تشییع، تسلط به جهان و جهان اسلام بلکه از هر بعدی این شخصیت کمال یافته و در قله‌های ابعاد متفاوت شخصیتی و کمالات انسانی تکامل پیدا کرده بود، از این رو در مورد او مکتب شهید سلیمانی بکار برده می‌شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: برای شناخت عظمت این شخصیت و عمق وجودی او باید مکتب شهید سلیمانی را شناخت، برای شناخت مکتب سلیمانی باید شهید سلیمانی را شناخت ، در این مورد نیز مطح شده است که شهید سلیمانی برای دوستانش مؤثرتر و برای دشمنان خطرناک‌تر است، این بخشی از مکتب اوست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که امروزه با تمسک به مکتب سلیمانی باید راه را پیمود، توضیح داد: این مسیر، راهی است که ملت بزرگ اسلام به رهبری مقام معظم در پیش گرفته و بناست به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که یکی از ابعاد مکتب شهید سلیمانی خدمات مومنانه با روحیه مردم‌نوازی، مردم‌یاری و به خصوص خدمت به مردم مستضعفین است، ابراز کرد: شهید سلیمانی این مسیر را چون مولا علی(ع) پیموده است او از این روش‌ها مکرر استفاده کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همان‌گونه که یکی از ابعاد شهید سلیمانی کمک به مردم و نیازمندان، تکریم به خانواده شهدا و … بود امروز این برنامه با مشارکت همه استان‌ها و شهرستان‌ها در تداوم نهضت خدمات مومنانه در این مکان برنامه‌ریزی شده است.

سردار سلیمانی تشریح کرد: بیش از توزیع همراه با تکریم ۳۴۵ هزار سبد معیشتی در همه استان‌ها، توزیع ۸ هزار و ۴۰۰ جهیزیه به نیازمندان سراسر کشور، آزادسازی ۴۳۰ نفر زندانی در استان کرمان و سایر استان‌ها، افتتاح ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی از جمله اقداماتی است که در این برنامه دیده شده است.

وی با اشاره به این‌که شهادت شهید سلیمانی هم‌زمان با سال‌های آغازین گام دوم انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: تشییع جنازه بیش از ده میلیونی شهید سلیمانی هم‌پیمانی ملت ایران برای پیمودن گام دوم انقلاب بود، ملت بزرگ ایران قصد این گام را نمود و آن را با تشییع این شهید در پایتخت و سایر شهرها آغاز کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیش از سه دهه این راه افتخارآفرین را با حفظ مصالح ایران تداوم بخشیده است و توانستند این انقلاب را از گردنه‌های خطرناک رژیم آمریکا و صهیونیست عبور دهند، بیان کرد: رهبری فرمود مکتب شهید سلیمانی جلوه های گوناگونی در خود جای داده است و ما باید با تمسک به شیوه‌های گوناگون و عبور از تاروپودهای تاریک در مسیر جدید جهادی برای پیشرفت، آبادانی و توسعه بزرگ ایران قرار بگیریم.

سردار سلیمانی افزود: امروز شاهد جنایات رژیم قاتل و جعلی صهیونیستی هستیم و به حقانیت راهی که شهید سلیمانی عزیز پیمود، پی می‌بریم.

وی حاج‌قاسم را یک مصلح بزرگ جهانی خواند و گفت: شهید سلیمانی برای صلح در جهان جهاد کرد اگر او فتنه داعش را دفع نمی‌کرد امروز شاهد کشتار ملت‌های اروپایی توسط لشکر سیاه داعش بودیم، غرب بیش از هر جای دیگری مدیون فداکاری‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی است اگر چه آنان از به ناجوانمردی و از روی طینت ناپاک خود و دادن افسار خود به یهودیت او را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حقیقت تاریخ خواهد گفت، اگرچه برای اندیشمندان و صاحب‌نظران امروز مشخص است که اگر حاج قاسم جبهه مقاومت را شکل نداده بود و در برابر آن نیروی شیطانی قرار نگرفته بود، امروز وضع جهان به شکل دیگری بود.

سردار سلیمانی افزود: حاج‌قاسم یک شخصیت جهادی بود اما برای تحقق صلح جنگید، او برای عدالت، رفع اشغال‌گری، رفع بی‌عدالتی تبعیض مبارزه کرد.

وی گفت: امروز شاهدیم که ملتی که ۷۵ سال اشغال است اما اکنون با اتکا به خود در برابر اشغال‌گر ایستاده است اما همه قدرت‌های غربی نیرو و توان خود را وارد صحنه کرده‌اند تا مردم مظلوم را از صفحه روزگار حذف کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که سنت الهی این است که متجاوز و ظالم محو شود، تاکید کرد: روشن است که مسیری که این شهید می‌پیمود برای رفع تجاوز وظلم، اشغال‌گری بوده است، اظاله رژیم صهیونیستی بیش از آن‌که به نفع جهان اسلام باشد به نفع مردم و قدرت‌های غربی است.

سردار سلیمانی ابراز کرد: این‌که شما می‌بینید مردم کشورهای غربی در کنار مردم غزه قرار گرفتند و حتی جشن عید سال نو مسیحیان را با پرچم فلسطین برگزار کرده‌اند این نشان از بیداری متاثر از خون‌ها است.

از دوره رنسانس تا کنون هدایت غرب را یهود به‌عهده گرفت، تمدن غرب به محض این‌که قدرت پیدا کرد به‌سرعت یهودی شد و بر ملت‌های مظلوم یورش برد و از بزرگترین جنایات آنان جعل رژیم کودک‌کش اسرائیلی شد و این حاصل تمدن یهودی‌ شده غرب بعد از دوره رنسانس است.

وی در پایان تاکید کرد: موضوع فلسطین فقط موضوع جهان اسلام نیست، امام (ره) فرمود این فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است اما امروز فلسطین مسئله اصلی جهان است و این از برکات خون شهید سلیمانی، ابومهدی‌المهندس و پورجعفری است و ما در این مکان مقدس پیمان می‌بندیم که همه راه و مکتب شهید سلیمانی را بپیماییم.

انتهای خبر/پسند