مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: غیبت دانش آموزان معتکف استان کرمان در روز شنبه ۷ بهمن ماه موجه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی در جمع دانش آموزان دختر معتکف مسجد امام زمان (ع) شهر کرمان با تبریک ولادت حضرت امام علی (ع) با اشاره به شهادت ۲۸ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: با توجه به اینکه حدود یک سوم شهدای این حادثه تروریستی دانش آموز هستند ، آموزش و پرورش در بطن کار است و محور اصلی، فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر اینکه پرورش از آموزش مهم تر است، بیان کرد: اگر معنویات و ایمان دانش آموزان تقویت شود، خود به خود کیفیت فعالیت‌های آموزشی ارتقا پیدا می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دشمن اگر مسلط شود، به هیچ کس؛ حتی کودک زیر یکسال رحم نمی‌کند و از کسی نخواهد گذشت؛ پس باید تحت هر شرایط، اجازه نفوذ به دشمن ندهیم.

وی خطاب به دانش آموزان بر استفاده از ظرفیت کودکی و نوجوانی و جوانی در مسیر ساخت آینده‌ای روشن برای خود تاکید کرد و افزود: شما آینده کشور هستید و توسعه و پیشرفت کشور در آینده‌ای نزدیک از سوی شما رقم خواهد خورد.

رضایی با اشاره به کسب ۶ رتبه تک رقمی از سوی دانش آموزان استان و رشد ۱۰۰ درصدی رتبه‌های دو رقمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، نمرات امتحانات نهایی در قبولی کنکور تاثیر ۵۰ درصدی دارند.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۱۵ هزار دانش آموز کرمانی در مراسم اعتکاف گفت: غیبت دانش آموزان معتکف استان کرمان در روز شنبه هفتم بهمن ماه غیبت موجه محسوب می‌شود.