معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به اینکه شرق استان کرمان روزهای زیادی از سال را با ریزگرد و طوفان شن مواجه است ۲ هزار و ۵۰ هکتار مالچ پاشی در شهرستان ریگان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از روابط عمومی فرمانداری ریگان، عباسعلی نوبخت روز یکشنبه در بازدید از نهالستان منابع طبیعی اظهارداشت: برای مقابله با بیابان زدایی و فرسایش بادی سال گذشته یک هزار هکتار عملیات مالچ پاشی در شهرستان ریگان انجام شد.

وی بیان کرد: مبارزه با بیابان زایی و اجرای عملیات مالچ پاشی اثربخشی بسیار خوبی داشته است و در مناطقی که این کار انجام شده شهروندان از ماسه های روان نجات پیدا کردند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: شعار منابع طبیعی از ۱۵ اسفند۱۴۰۲ تا ۱۵ اسفندماه۱۴۰۳« مشارکت مردم ، برای مردم» بود و همچنین با وجود نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم ،سفرهای استانی ما نیز برای مردمی سازی طرح های منابع طبیعی است.

وی عنوان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲ استان کرمان تعهد تولید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ اصله نهال را داشت که با ظرفیت های موجود موفق شد به تمام تعهدات خود جامه عمل بپوشاند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: منابع طبیعی وظیفه تولید گیاهان میوه‌ده طبیعی مانند زرشک، سنجد، بادام ، گردو و زالزالک را دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین از پروژه نهالستان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز بازدید به عمل آورد.

این نهالستان به مساحت یک و نیم هکتار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار اصله نهال گلدانی تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.