معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین از تشکیل دو تیپ دیگر در قالب لشکر پیشکسوتان ثارالله دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از راه آرمان؛ محفل انس یاران به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور همرزمان و یاران این شهید راه مقاومت در موقوفه بیت‌الزهرای حاج قاسم برگزار شد.

سردار حسین معروفی در این مراسم با اشاره به این امر که برای ترویج مکتب مقاومت باید این معنویت این نوع دورهمی‌ها که حاوی مضامین معنوی و برکات است، حفظ شود، گفت: امروز در محضر فرمانده شهیدمان هستیم و ما لیاقت یافته‌ایم تا دوباره در خدمت فرمانده عزیزمان باشیم تا در مسیر ترویج مکتب مقاومت قرار گرفته و از اصول آن حفظ و مراقبت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم سلام خانواده معزز سردار دل‌ها را به جمع همرزمان و یاران سردار سلیمانی ابلاغ کرد و ادامه داد: از ستاد مکتب حاج قاسم  و یاران ایشان که در سومین مراسم سالگرد سردار مقاومت تمام قد ایستاده‌اند، تشکر می‌کنیم زیرا راه سردار را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ستاد راهبری و ترویج مکتب سردار سلیمانی را در کشور ساماندهی کرده‌ایم که در سالگرد سوم شبکه‌ای با ۱۳۶ عضو را تشکیل داد که در این مسیر هم مربی و هم صاحب راه را آموزش داده‌ایم و در این مسیر ۳۲ چهره ملی را از نخبگانی که در بستر مکتب شهید سلمیانی آماده کرده بودیم،به مراکز استان‌ها فرستادیم.

معروفی عنوان کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری تصمیم گرفته شد که قرارگاهی را تشکیل دهیم که در آینده نزدیک برای ترویج این مکتب و نهادینه‌سازی و جریان‌سازی عناوین و نظامات این مکتب در سراسر کشور اقدامات سازنده‌ای را اجرایی کنند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: ما در بسیج برای حفظ آثار سراسر کشور ۵۰ درصد کل برنامه‌های سراسر  کشور را مکتب شهید سلیمانی ابلاغ کرد، یعنی ما در مسیر ترویج مکتب برنامه تولید کرده‌ایم  که  ۵۰ درصد از برنامه‌های حفظ آثار ۳۲ استان‌ را همین مکتب مشخص کرد.

معروفی به برنامه‌های راهیان مکتب سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: در استان کرمان اجرای برنامه‌های روز سالگرد بسیار عالی است و مردم جهت همراهی در میدان هستند اما نظامات مکتب هنوز اجرایی نشده است و از اصول مکتب شهید سلیمانی در حال فاصله گرفتن هستیم که این خطاست زیرا نباید این مکتب محدود به استان کرمان شود.

وی از مسئولین استانی خواست تا در حوزه راهیان مقاومت توجه ویژه‌ای به گلزار و بخصوص قبر شهید سلیمانی شود و جدیت بیشتری در ساماندهی این مکان انجام دهند و افزود: کرمان پایتخت جهان اسلام است، ضمن اینکه با بام کرمان مخالف نیسیتم اما اینکه ما نسبت به حوزه گلزار شهدا و شهید سلیمانی جدیت نداشته باشیم به واسطه بام کرمان این خطای راهبردی است، بنابراین برای ساماندهی این منطقه باید سرعت بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: راهیان مکتب مقاومت قصد دارد که از سراسر کشور زائر به این استان بیاورد، اما برای پذیرش این تعداد از زائران در کرمان ما زیر ساخت‌های مناسب را نداریم و برای حل این مشکل تکایا و مساجد را تعطیل می‌کنیم که ساماندهی در این ایام انجام شود گرچه که نهادهای مردمی بسیار پر توان هستند اما ما باید زیرساخت‌های دائمی را فراهم کنیم.

کرمان زیرساخت مناسب راهیان مقامت را ندارد

معروفی تاکید کرد: مسئولین استان اگر یک فضا را در اختیار قرار بدهند با تمامی زیر ساخت‌های لازم و ما نیز ۳۲ سپاه استانی را که امادگی خدمت دارد پای کار خواهیم آورد و بستر مناسب را برای پذیرش زائران فراهم خواهیم کرد و نباید این فضای معنوی و این مکتب سرد شود زیرا استان به تنهایی نمی‌تواند کار کند اما ما همراه او هستیم و با تمام توان و امکانات حاضر خواهیم شد.

وی اذعان کرد: نظامات مکتب شهید سلیمانی باید در استان کرمان پیگیری شود، ما۳۰  عنوان نظامات را به دانشگاه‌ها سپرده‌ایم که نوشته شود و تا کنون ۷۰  پایان نامه تحویل شده است و اکنون به  ۴۰ نظام رسیده‌ایم هرچه جلوتر می رویم عمق این اولویت‌ها و نظامات مکتب بیشتر می‌شود، بنابر این در کرمان باید این موضوع را راهبری کنیم.

معروفی تاکید کرد: هدف و تشکیل لشکر پیشکسوتان بر اساس نظامات فکری و قلبی خود سردار شهید سلیمانی بود که زیبایی دارد این زیبایی در لشکر و سپاه قدس بسیار ملموس است و به کل کشور تعمیم داده خواهد شد ثارالله به واسطه عنایت سردار و مجاهدت خالصانه شما شکل گرفته بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیشکسوتان در دفاع از انقلاب ارجحیت دارند، گفت: اصل هدفی که در تشکیل این لشکر دنبال می‌کنیم، حفظ انسجام انقلابی برای جلوگیری از تفرقه و نفاق است که در حوادث اخیر به وضوح این اتحاد و انسجام دیده شد و کرمان حتی یک مورد فوتی نداشت که نشان از حفاظت و حراست قوی این لشکر در کنار نیروهای جوان بود و وحدت واقعی در آن کاملا نمایان بود.

معروفی با بیان اینکه استان‌های سیستان و هرمزگان هم ثارالله هستند، گفت: کرمان فقط لشکر ثارالله نیست، زیرا ثاارلله با مجاهدیت سه استان کرمان، سیستان و هرمزگان تعریف می‌شود و هر سه استان عشق و ارادت به سردار سلیمانی دارند بنابر این ما مجوزی را از سردار فرماندهی کل سپاه قدس گرفته‌ایم که دو تیپ را در قالب لشکر پیشکسوتان ثارالله، که تیپ اول به نام شهید میرحسینی در سیستان و بلوچستان و  تیپ دوم به نام شهید هاشمی در هرمزگان تشکیل شود و لشکر ثارالله دفاع مقدس نام بگیرد.

انتهای خبر/