امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، گفت: مردم ما در روز قدس پاسخ دندانشکنی به جنایات رژیم صهیونیستی می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی سومین شب از لیالی قدر در مهدیه سیرجان با بیان اینکه سرور شب‌های ماه رمضان شب‌های قدر و شب بیست و سوم این ماه سرور شب‌های قدر است، اظهار داشت: در این شب برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) باید دعا کرد، این شب در واقع شب صاحب الزمان (ع) است.

وی با بیان اینکه آن حضرت در رهبر و ولی ما هستند و این سوال مطرح است که امام غایب چگونه جامعه را رهبری می‌کند، ادامه داد: در زمان غیبت امام زمان (عج) جانشین آن حضرت رهبری جامعه را به عهده دارند و در زمان غیبت صغری این مسئولیت به عهده نواب خاص آن حضرت بود و پس از آن نیابت عام امام زمان (عج) مطرح می‌شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما در زمان نیابت عام امام زمان (عج) قرار داریم، گفت: در زمان غیبت امام زمان (عج) باید به دنبال ولی‌فقیه زمان رفت و در این دوران حجت امام زمان (عج) همان ولی‌فقیه است؛ نمی‌توان امام زمان (عج) را منهای نائب آن حضرت دید و باید به این نکته توجه داشت که ولی فقیه تنها یک رهبر سیاسی نیست و مهمتر از آن نائب امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) از حق و ولایت اهل حق جدا نشوید، ادامه داد: همراهی با نایب امام زمان (عج) در این عصر، همان همراهی با امام زمان (عج) است و این همراهی همان چیزی که ملت ما در صحنه‌های مختلف از جمله ۱۱ اسفندماه سال قبل آن را به نمایش گذاشتند و در مقابل همه شیطنت‌های دشمنان وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان دادند.

خاتمی با اشاره به اینکه ملت ما امروز یک امتحان بزرگ دیگر در پیش دارند و آن حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس است که ثواب آن از احیای شب قدر کمتر نیست، افزود: هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، راهپیمایی روز قدس را داشتیم، اما امسال این راهپیمایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، بیان کرد: رژیم وحشی صهیونیستی امسال بی‌رحمانه و وحشیانه طفل می‌کشد و تاکنون هزار کودک را یتیم کرده و رفتاری داشته که زبان از گفتن آن شرم دارد و اگر انسان از غصه این جنایات بمیرد، جا دارد.

امام جمعه موقت تهران به جنایات اخیر اسرائیل در حمله به سفارت ایران در سوریه و شهادت تعدادی از سرداران ما در ساختمان مجاور این سفارتخانه اشاره کرد و گفت: روز قدس امسال روز دیگری است و هر که دین، شرف، انسانیت و غیرت دارد جمعه این هفته و روز قدس، در این راهپیمایی این روز به صحنه می‌آید.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال در واقع خدا قوت گفتن به قهرمانان و مردم مظلوم غزه است که با تمام شجاعت در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده‌اند، گفت: جمعه این هفته همه آزادی‌خواهان و ملت‌های بیدار دنیا با عشق به صحنه می‌آیند.

انتهای پیام/۵۱۱/