استاندار کرمان گفت: قانون مولدسازی املاک و دارایی‌های دستگاه‌های دولتی نسبت به قوانین گذشته یک معجزه است زیرا می تواند پروژه‌های دستگاه‌های این استان را به سرانجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: املاک و دارایی دستگاه های اجرایی سرمایه ملی است که باید مولدسازی شود.

وی اظهار داشت: براساس این قانون، درآمد فروش املاک مازاد به سه دستگاه اصلی که بیشترین ملک و انتفاع را از این محل دارند به صورت ۱۰۰ درصد برمی گردد و اگر دستگاه ها در راستای مولدسازی اقدام نکنند آن را پیگیری می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: نشستی با حضور معاونان توسعه و حقوقی دستگاه های اجرایی برگزار شود زیرا مجری کار آنان هستند و دستگاه های نظارتی در این نشست حضور داشته باشند تا فرایند اجرایی مولدسازی دارایی دستگاه های اجرایی از این طریق دنبال شود.

وی عنوان کرد: مذاکره برای واگذاری املاک مازاد دستگاه های اجرایی توسط هیات و به صورت عمومی انجام می گیرد.

فداکار ادامه داد: اعتبارات فروش املاک و دارایی مازاد به دستگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت و شرکت های دولتی به صورت کامل تخصیص می یابد و این دستگاه ها عمده املاک و دارایی مازاد را دارند که این آمار برای مابقی دستگاه ها که املاک و دارایی کمتری دارند ۵۰ درصد است.

استاندار کرمان همچنین در ادامه با اشاره به روند افزایشی تخصیص اعتبارات استانی گفت: دستگاه ها اعتبارات تملک دارایی (عمرانی) را پیگیری کنند و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی همچنین با بیان اینکه مشکل عمده پرداخت وام مربوط به بانک های خصوصی است که منابع استان را جمع آوری کرده اما در استان هزینه نمی کنند عنوان کرد: باید راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود و بانک ها ملزم به پرداخت وام شوند.

فداکار افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهور به استان کرمان تخصیص یافته است.

انتهای خبر/