امام جمعه ریگان گفت:مجلس شورای اسلامی که بالغ و عاقل است باید در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی مستقل قانونگذاری کند،نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند، این خلاف فرمایشات حضرت اقا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره طرح کاپیتولاسیون و اعتراض امام(ره) و اظهار داشت:خود امام (ره) فرمود که این طرح چی بود،اینکه اگر یک خادم آمریکایی شما را در وسط بازار ترور کند پلیس ایران حق ندارد آن را بازپرسی و محاکمه کند باید برود آمریکا و آنجا تکلیف را مشخص کند ،یعنی حق قضاوت را در کشور ما از ما گرفته بودند،امام(ره) بارها فرمودند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به مسئله روز و موضوع fatf ،افزود:مجلس شورای اسلامی مجلسی که سوگند یاد کرد تا حامی نظام اسلامی، انقلاب و ملت و ارزش های اسلامی باشد چه لایحه ای را تصویب کرده است؟این لایحه محدودیت‌های الزام آوری را برای کشور به وجود می آورد که با پیوستن به ان اگر کشورهای عضو اسناد مورد نظر fatfرا ارائه ندهند مجازات انضباطی می‌شوند.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:از طرف کشورهای عضو fatf،سیستم بانکی کشور موظف است آمارهای مالی مورد نیازfatfرا آماده کند یعنی تراکنش های مالی را در اختیار آنها بگذارد و این باعث اشراف اطلاعاتی بر حوزه های پولی و مالی کشور می‌شود .

خطیب جمعه ریگان ادامه داد: این زمینه می‌شود برای جاسوسی و دیگر لازم نیست ما جاسوس وارد کشور شود،fatfیعنی نهادها و شخصیت های کشوری ، لشکری و جاهایی که مکاتبات محرمانه دارند دیگر محرمانه نداریم و همه باید بررسی بشوند .

وی افزود:بر اساس مواد fatfسپاه پاسداران ، سپاه قدس و حزب الله لبنان در راستای حمایت از تروریسم است و باید با اینها مبارزه و تحریم شوند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی که در اتاق فکر قدرت های بزرگ وبرای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود هیچ ضرورتی ندارد که به آنها بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم و مشکلاتی هم دارند .

رنجبر ماهانی ابراز داشت:مجلس شورای اسلامی که بالغ و عاقل است باید در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی مستقل قانونگذاری کند،نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند، این خلاف فرمایشات حضرت اقا است.

ایشان در ادامه ابراز داشت:کسانی که می گفتند برجام سایه  شوم جنگ را از کشور برد امروز با ادبیاتی نو میگویند بهانه دست دشمن ندهید و fatfرا امضا کنید یا اگر fatfرا نپذیریم چهره نظام در خارج خراب میشود ،شماها هم در برجام می گفتید ما همه چیز را ضمانت می کنیم اما بعد از مدتی خود شماها گفتید ما مجبور شدیم از خطوط قرمز عبور کنیم.

وی افزود: امروز مجلس ما مدرس ها می خواهد، نفوذ در مجلسی که اولویت اصلی آنها باید مشکلات اقتصادی مردم باشد رسوخ کرده است،از نمایندگان استان از جمله اقایان دکتر زاهدی ، پور ابراهیمی و کمالی پور که به این قرارداد استعماری نه گفتند تقدیر و تشکر می کنیم و تاسف میخوریم به آن نمایندگانی که به پخت و پز استکبار رای آری دادند و اینکه گفته میشود چهار ماه مهلت دادیم برای تایید ایران به fatfاین دروغ است و بهانه ای است برای فشار بیشتر به شورای محترم نگهبان برای تاییدfatfو از شورای نگهبان درخواست می کنیم که نواقصی که در مجلس بود را جبران کند و این لایحه استعماری را تصویب نکند .

وی با اشاره به قتل خاشقچی، افزود:قتل خاشقچی که منتقد آل سعود و سیاست های استکبار بود ثابت کرد صاحبان زر و زور تحمل منتقدان خودشان را ندارند.یک روز شهید شیخ نمر و روزی دیگر خاشقچی و روزی هم نوبت به این گاو شیرده خواهد رسید.

امام جمعه ریگان با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، تصریح داشت:روز نوجوان و بسیج دانش اموزی را گرامی می داریم ،در دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار نفر دانش اموز در جبهه های نور علیه ظلمت حضور یافتند و با تقدیم ۳۶هزار شهید دانش اموز برگ زرینی از حماسه بزرگ ایثار و شهادت را در کتاب انقلاب به منصه ظهور گذاشتند.

انتهای پیام/