رئیس ستاد انتخابات استان کرمان نتایج رسمی مربوط به انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و برگزیدگان سه کرسی این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، نفر اول سید احمد خاتمی با ۵۷۸ هزار و ۷۷۹رای، نفر دوم احمد شیخ بهایی با ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ رای و نفر سوم امان الله علیمرادی با ۳۰۷ هزار و ۸۴۳ رای بودند.

وی کل آرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۸۷ رای اعلام کرد.

جلالی با بیان اینکه انتخابات استان کرمان در کمال امنیت برگزار شد و هیچ موضوع امنیتی در روز انتخابات در استان کرمان نداشتیم، افزود: همه عزیزانی که در راستای امنیت انتخابات تلاش کردند، از فراجا و سایر نیروهای نظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی استان که روز گذشته حدود ۵۲ شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان فعال بود تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از استان کرمان سه نماینده باید انتخاب می‌شد، افزود: در انتخابات روز گذشته سیداحمد خاتمی با ۵۷۸ هزار و ۷۷۹ رأی نفر اول، احمد شیخ‌بهایی با ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ رای نفر دوم و امان‌الله علیمرادی با ۳۰۷ هزار و ۸۴۳ رأی به‌عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، ادامه داد: کل آرای برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان تعداد یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۸۶ رای بوده است.

به گزارش تسنیم کرمان دارای ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که از ۹ حوزه انتخابیه شهرستان‌های کرمان و راور، شهرستان شهربابک، شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان، شهرستان‌های بافت، رابُر و ارزوئیه، شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی، شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، شهرستان‌های رفسنجان و انار، شهرستان‌های زرند و کوهبنان و شهرستان‌های سیرجان و بردسیر انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/۵۱۱/