رئیس اداره دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به فصل کوچ عشایر برای جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر، منازل، باغات و آیین‌ها خودداری شود.

محسن دهقانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیارنخل اظهار کرد: با توجه به عشایری و گرمسیر بودن این شهرستان و فصول گرم پیش‌رو، باعث افزایش فعالیت کنه‌های حیوانی که موجب ایجاد و انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می شود، با توجه به فصل کوچ عشایر برای جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر، منازل، باغات و آیین‌ها خودداری‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ریگان ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان ایجاد خونریزی‌های گسترده زیرپوستی و کبودی در نقاط مختلف بدن را به همراه داشته و از طریق گزش، له‌کردن کنه با دست، تماس باخون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

دهقانیان در خاتمه تصریح کرد: مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری ، سمپاشی اماکن دامی بصورت دوره ای و همچنین رعایت نکات بهداشتی فردی در زمان تماس با دام می‌باشد.

انتهای خبر/