مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور این نوید را داد که هفته پژوهش سال آتی به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید شاهرخی در نشست با مدیران و اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های کرمان با بیان این مطلب که بیشتر نام آوران فرهنگی و ادبی معاصر استان کرمان در تهران مستقر هستند، افزود: کرمان آمادگی برگزاری همایش‌ها، گردهمایی در حوزه‌های مردم‌شناسی، باستان شناسی گردشگری و نام‌آوران فرهنگی کشور را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: با بازاندیشی و قرار گرفتن در مسیر علمی می‌توان بن بست‌ها را از بین برد.

او بیان کرد: انتظار داریم بخش خصوصی و دانشگاهی با نگاه تحلیلی و نقد علمی به ما بنگرند و آسیب‌ها و نارسایی‌های موجود را با ارائه پیشنهاد رفع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: نگاه این اداره کل دانش محور، علمی و پژوهشی است و کرمان جزو استان‌هایی است که آزمایشگاه تحقیقی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی دارد.

او اظهار کرد: در پایان بهمن ماه نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران برگزار می‌شود و کرمان یکی از استان‌های فعال در این نمایشگاه خواهد بود. امیدواریم مراکز علمی و پژوهشی استان کرمان با هشت گروه حوزه‌های مختلف پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور تفاهمنامه‌ای منعقد شود.