استاندار کرمان گفت: وضعیت مجتمع‌های بین راهی در کرمان ضعیف است و نیاز است که این مجتمع‌ها مطابق استانداردهای لازم بهبود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان که با حضور  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی دارد که معرفی نشده است، اظهار داشت: متاسفانه گردشگری کرمان زیر سایه معادن پنهان شده در حالی که بیشترین ظرفیت کرمان گردشگری است.

وی با بیان اینکه یک شب ماندن در کویر کرمان آنقدر زیبایی دارد که گردشگران می‌توانند آن را تجربه کنند و سال‌ها در خاطره آنها بماند، افزود: در کرمان زیرساخت‌های اولیه مانند هتل کم داریم و در بعضی مواقع که می‌خواهیم یک رویداد برگزار کنیم با مشکل تخت روبه‌رو هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه بیان کرد: در این راستا ساخت هتل در استان کرمان در دست اقدام است و امیدوار هستیم که زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه امسال نوروز با ماه رمضان مصادف شده است و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های قبل مسافر کمتری داشته باشیم، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان ضرورت دارد و نیاز است وزارت میراث و گردشگری در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

فداکار با اشاره به اینکه در استان کرمان آمادگی میزبانی از رویدادهای فرهنگی گردشگری را داریم، افزود: وضعیت مجتمع‌های بین راهی در کرمان ضعیف است و نیاز است که این مجتمع‌ها مطابق استانداردهای لازم بهبود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کرمان از استان‌هایی است که بیشترین اقامتگاه‌های گردشگری را دارد و ظرفیت خوبی است، ادامه داد: توسعه تعداد پروازهای فرودگاه‌های کرمان در دست اقدام است و پیگیر هستیم که این اتفاق بیفتد و موجب رضایتمندی مردم شود.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امورعمرانی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین آثار ثبت جهانی کشور در استان کرمان است، اظهار داشت: کرمان حدود ۸۰۰‌ اثر ثبت ملی دارد.

معاون امورعمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در یک روز هر چهار فصل را می‌توان در کرمان دید، افزود: طولانی‌ترین راه‌های کشور با ۲۲ هزار کیلومتر در استان کرمان قرار دارد و تردد در این راه‌ها زیاد است.

وی با بیان اینکه ۳۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان کرمان شناسایی شده و راهداری موظف شده که آشکارسازی این نقاط را در نوروز جدی بگیرد و در مراحل بعد کاملاً رفع شود، گفت: ستاد خدمات سفر نوروزی باید در طول سال فعال باشد و اینگونه نباشد که فقط یک ماه به نوروز فعال شود و بعد از عید به پایان برسد.

آیت‌الهی موسوی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با کمبود نیرو مواجه است و در پرداخت حقوق نیروهای موجود نیز مشکل دارد که نیاز است وزارت میراث به این موضوع توجه داشته باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/