مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه بیشترین حوادث استان در سیل، حوادث جاده‌ای و کوهستان است، گفت: زمان پاسخگویی به حوادث به ۹ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا فلاح صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک ایام نوروز، اظهار داشت: بیست‌وچهارمین طرح خدمات نوروزی با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی»  از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ شهرستان مسافرخیز انار، بم، بافت، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان در استان در حوزه جوانان پایگاه نوروزی ایجاد می‌شود، گفت: افتتاحیه طرح به صورت رسمی فردا برگزار می‌شود اما از ۲۴ اسفند ماه طرح آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه ۳۵۰ نفر عضو از اعضای داوطلب جوانان برنامه‌های فرهنگی اجتماعی امدادی دارند، افزود: در ورودی شهرها پویش بهرفت اجرایی و کاهش تلفات، بهبود رفتار ترافیکی و پوشش حوادث در این پایگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ پایگاه ثابت و سیار با حضور ۶۴۰ نفر امدادگر و نجاتگر در طول جاده‌های استان کرمان حوادث را پوشش می‌دهند، بیان کرد: وظیفه داریم به هر مسافری که وارد کرمان می‌شود خدمات خود را ارائه بدهیم.

فلاح با بیان اینکه همزمان با طرح امداد و نجات هشدارهای هواشناسی هم مدنظر است که به صورت شبانه‌روزی آماده امدادرسانی به مردم در صورت بروز حوادث هستیم، ادامه داد: سامانه ندای امداد با شماره ۱۱۲ آماده کمک‌رسانی به مردم در صورت بروز حوادث است و مردم می‌توانند درخواست خود را با این سامانه در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه تمام خودروهای امدادی از ساعات هشت صبح تا هشت شب در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان کرمان مستقر هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی داشته باشند، گفت: در پایگاه‌های جوانان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب اعضای هلال‌احمر مستقر هستند و به مسافران نوروزی در ورودی شهرها خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه ۱۴ پست ثابت و هشت پست سیار از اعضای جوانان هستند، ادامه داد: ۱۴ پست دوستدار کودک نیز دیده شده که تلاش می‌شود مدت زمانی رانندگان را متوقف کنیم تا کمی استراحت کنند و مجدداً به رانندگی خود ادامه بدهند تا در کاهش تصادفات موثر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در پست‌های جوانان خیمه نماز به همراه برنامه‌های فرهنگی نیز برپا می‌شود، افزود: جشنواره فیلم و عکس برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که در این ایام برگزار می‌شود.

فلاح با بیان اینکه در دو سال گذشته در حوزه امداد و نجات ۲ هزار و ۴۳ ماموریت امداد و نجات در سطح استان کرمان انجام شده و به ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی شده است، ادامه داد: ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر در حوادث سیل اسکان داده شده و ۸۸۵ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث استان کرمان در دو سال گذشته در سیل، حوادث جاده‌ای و حوادث کوهستان بوده است، گفت: انبارهای هلال‌احمر ۴۰ درصد توسعه داده شده است و زمان پاسخگویی به حوادث به ۹ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه پوشش زائران پیاده‌روی اربعین توسط ۵۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در استان کرمان انجام شده است، افزود: پایگاه‌های هلال‌احمر محور جیرفت – فاریاب، محور نوق – یزد، محور سرچشمه – رفسنجان، کوه هزار و پایگاه ریگان – ایرانشهر در دو سال گذشته راه‌اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به بیش از ۷۶۸ هزار نفر خدمات درمانی در حوزه‌های مختلف داده شده و مرکز جامع توانبخشی در سیرجان و رفسنجان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ۳۴۰ میلیارد تومان فروش دارو و تجهیزات انجام شده و ۷ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی پرداخت شده است.

فلاح با اشاره به اینکه در مجموع ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در دو سال گذشته در استان کرمان راه‌اندازی شده و ۱۶ هزار اندام مصنوعی برای افراد توانخواه در دو سال گذشته تولید شده است، گفت: ۳ هزار نفر از حجاج، مدیران و عوامل حج سال گذشته واکسینه شدند و امسال هم واکسیناسیون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر زائر انجام می‌شود که از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر در دو روز آخر سال به دلیل انبار گردانی تعطیل است اما از روز سوم فروردین بازگشایی انجام می‌شود و در روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۲ و در روزهای معمولی از ساعت ۸ تا ۱۳ به مراجعین خدمات می‌دهد، افزود: کمبود دارویی در برخی موارد خاص داریم که بخشی از آن ناشی از تحریم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده چابهار در سیل سیستان و بلوچستان در حال انجام است و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به هلال‌احمر تحویل دهند، گفت: ۲۵۸ خانه هلال در سطح استان کرمان وجود دارد که آماده دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان هستند.

فلاح بیان کرد: در دو سال گذشته در حوزه خدمات محرومیت‌زدایی در استان کرمان ۶۴۳ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال‌احمر با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۵۱۱/