همزمان با اذان مغرب و عشا آیین خاکسپاری پیکر قریب ۴۸ شهید کرمانی حادثه تروریستی گلزار شهدا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ‌بعدازظهر امروز بعد از وداع جانسوز مردم کرمان با پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان؛ تابوت‌های بیش از ۵۰ شهید این حادثه برای خاکسپاری راهی گلزار شهدای بین‌المللی کرمان شد.

ساعت از ۱:۳۰ گذشته بود که پیکرهای مطهر این شهدا به گلزار شهدا رسید و یکی یکی به مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) وارد شدند تا پس از وداع خانواده‌ها با آنها، آیین تدفین و خاکسپاری شهدا برگزار شود.

حال و هوای غریبی بود؛ گویا قیامتی برپا بود. شیوه زنان و ناله مادران در هم می‌پیچید؛ زن و مرد بر سر و صورت می‌زدند و هر کس در سوگ عزیزی می‌سوخت و گلزار شهدا حتی برای لحظه‌ای آرام نمی‌گرفت.

برخی زجه می‌زدند و عده‌ای آرام در گوشه‌ای اشک می‌ریختند؛ سنگینی اندوه آنقدر زیاد و عمق فاجعه آنقدر سنگین بود که کسی تاب و تحمل آن را نداشت؛ هراز گاهی زیر بغل یکی از بازماندگان را می‌گرفتند و آن را به گوشه‌ای می‌بردند، بعضی‌ها را حتی امدادگران از محل خاکسپاری دور می‌کردند.

به راستی واژه‌ها در برابر عمق این فاجعه کم می‌آورند و من با خود می‌اندیشم که گاهی فقط باید سکوت کرد.

به گزارش تسنیم، ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه و ‌۱۵:۱۷ دقیقه بعد از ظهر ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با چهارمین سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد؛ دو حادثه تلخ و خونبار که منجر به شهادت و مصدوم شدن تعداد زیادی از زائران مرقد مطهر حاج قاسم شد.

در این حادثه تلخ ۸۹ نفر از زائران مرقد مطهر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آسمانی شدند که پیکر مطهر آنها امروز ظهر بعد از اقامه نماز جمعه و بعد از وداع جانسوز مردم کرمان با آنها، پیکر ۴۸ شهید کرمانی حادثه تروریستی برای خاکسپاری از مصلی کرمان به گلزار شهدا انتقال یافت.

به گزارش تسنیم پیکر این مطهر این شهدا پس از زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی در گلزار شهدای آرام گرفتند و آیین خاکسپاری پیکر این شهدا با اذان مغرب و عشا به پایان رسید.