رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از کاهش ۵۶ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری نوروزی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل سرهنگ حجت پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و با اقدامات انجام شده، کاهش چشمگیر کشته‌های تصادفات درون شهری را طی ایام نوروز در استان کرمان داشتیم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش ۵۶ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری را در استان شاهد هستیم، ادامه داد: سال قبل ۱۸ نفر تلفات ما در تصادفات درون شهری بود و این عدد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فرودین ۱۴۰۳ به ۸ نفر رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه با رعایت قوانین و مقررات رانندگی و کاهش سرعت از سوی رانندگان کاهش تلفات را در حوزه درون شهری داشتیم، افزود: نوروز امسال در حوزه درون شهری کاهش تصادفات را داشتیم و جزو استان‌های برتر کشور در این حوزه قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه این دستاورد ما نتیجه تلاش خود رانندگان در پیشگیری از وقوع تصادفات بوده است، گفت: البته اقدامات دستگاه‌های مختلف و دیگر سازمان و همچنین تشدید برخورد پلیس و برخورد جدی‌تر با رانندگان متخلف نیز در این حوزه موثر بوده است.

پورموسی با اشاره به اینکه همکاران ما در نوروز امسال در حوزه سرعت در تمامی شهرستان‌ها نظارت جدی‌تری داشتند، افزود: به ویژه در کمربندی شهر کرمان که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده، با تخلف سرعت برخورد جدی کردند که در نتیجه آن کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات درون شهری را داشتیم.

وی با بیان اینکه تصادفات درون شهری دلایل زیادی دارد که از جمله آن استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، عدم توجه به جلو و سرعت بالا است، گفت: در ایام نوروز امسال توقیف ساعتی ۳۴۷ دستگاه خودرو در کنار گشت پلیس را داشتیم.

انتهای پیام/۵۱۱/