در ستاد خدمات سفر استان کرمان فرصت‌ها و مشکلات گردشگری استان کرمان بررسی و مطرح شد که کرمان با برنامه‌ریزی خوب به استقبال نوروز می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان صبح امروز با حضور استاندار کرمان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهردار کرمان و سایر اعضای ستاد در هتل پارس کرمان برگزار شد.

در این جلسه سعید شاهرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان کرمان با ۱۵ کمیته تشکیل شده است، اظهار داشت: این ستاد در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که کرمان با یک برنامه‌ریزی خوب به استقبال نوروز می‌رود و امیدواریم که رضایتمندی خوبی در پایان از مسافران نوروزی داشته باشیم، گفت: شورای راهبردی توسعه گردشگری استان کرمان نیز تشکیل شده است و دبیری آن بر عهده اتاق بازرگانی کرمان است.

محمدرضا بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است و ۱۰ اثر ثبت جهانی دارد، اظهار داشت: متاسفانه کرمان با همه این ظرفیت‌ها مقصد گردشگری نیست و از بعد از زلزله بم گردشگری کرمان آسیب جدی دید.

وی با اشاره به اینکه برنامه کرمان ۱۴۰۴ برای توسعه گردشگری استان کرمان تهیه و تصویب شده است که این برنامه رویداد محور است و ۵۰ رویداد در آن دیده شده است، افزود: سالانه حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل معادن به خزانه کشور واریز می‌شود و درخواست داریم از این محل برای توسعه گردشگری استان هزینه شود.

ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نظارت بر اماکن و نحوه خدمات در ایام نوروز تشدید می‌شود، ادامه داد: نظارت همیشه در پیشگیری از تخلف موثر بوده است و باید مستمر و ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات و صدور حکم جرائم اقتصادی است، گفت: یکی از مشکلات ما عدم ارزش‌گذاری خدمات و همچنین اطلاع‌رسانی خدمات است که این موارد باید به مردم آگاهی‌بخشی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی موجبات رضایتمندی مردم را تامین می‌کند، افزود: نیاز است که در ایام نوروز به قیمت‌ها تخفیف داده شود و در تمام دنیا همین‌گونه است که در مناسبت‌های خاص مردم از کالا و خدمات با تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری کرمان آمادگی استقبال از مسافران نوروزی را دارد، اظهار داشت: طرح پیشواز از نوروز از حدود دو ماه پیش در کرمان آغاز شده و شهرداری برنامه‌های خوبی برای نوروز تدارک دیده است.

انتهای پیام/۵۱۱/