رضایی گفت: دانش آموزان استان کرمان برای هفتمین بار در ۱۰ سال اخیر، رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی با اشاره به کسب رتبه نخست جشنواره خوارزمی به همت دانش آموزان استان کرمان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در بخش دانش آموزی بیست و پنجمین دوره این جشنواره، استان کرمان ۳۱۰ طرح در سامانه جشنواره ثبت شد که از این حیث، اداره کل استان کرمان در جایگاه اول کشور قرار گرفت و از نظر تعداد کل طرح‌ها به ترتیب اداره کل شهر تهران با ۳۰۷ و اداره کل البرز با ۲۸۹ طرح در جایگاه‌های دوم و سوم کشور قرار گرفتند.

وی افزود: دانش آموز رضا قادری زاده اناری از شهرستان انار موفق به کسب رتبه سوم کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی با ارائه طرح پژوهشی شیر رطوبتی خودکار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش آموزان الهه بلوچی نژاد و ام البنین مسعود نیا از شهرستان بم با ارائه طرح پژوهشی تولید تله‌های زیست سازگار نوین به منظور حذف آفت پوره زنجره خرما در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب رتبه سوم کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند.

وی از کسب رتبه سوم کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همت دانش آموز مهرانا نکوئی از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با ارائه طرح یادگیری آسان موسیقی برای کودکان در رشته هنر نیز خبر داد و افزود: طرح دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان، عرفان جعفری پور جوپاری، سید محمد جواد رئیس السادات و امیر حسین رستم گوهری در گروه علمی عمران و معماری با ارائه طرح پژوهشی طراحی اتصالات سقف کاذب به سازه اصلی موفق به کسب رتبه سوم کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شدند.

رضایی گفت: طرح پژوهشی دانش آموز محمدرضا سلمانی از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با عنوان مسیریاب چندمقصدی در گروه علمی کامپیوتر موفق به کسب رتبه سوم کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

وی از کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش به همت دانش آموز سیرجانی پوریا قاسمی نژاد راینی با ارائه طرح پژوهشی درخت چین تیز کن سیار در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و افزود: دانش آموز محمدامین حمیدی راوری از شهرستان راور موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش در گروه علمی فیزیک و نجوم با ارائه طرح پژوهشی افزایش راندمان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش به همت دانش آموز یاس کمالی سراب از شهرستان جیرفت با ارائه طرح پژوهشی دستگاه تولید فرآورده‌های خرمایی بدون دخالت دست در گروه علمی مکاترونیک، افزود: دانش آموزان ریحانه کریم زاده و نازنین نیکبخت از شهرستان رابر موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی با ارائه طرح پژوهشی سه راهی هوشمند شدند.

وی گفت: دانش آموز هلیا سادات حسینی مبارکه دانش آموز مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش در گروه علمی مکانیک با ارائه طرح پژوهشی آچار ایرانی شد.

رضا رضایی بیان کرد: دانش آموزان حسین صفری پور و علی اکبر زمانی از شهرستان انار، موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش در گروه علمی عمران و معماری با ارائه طرح پژوهشی نشت یاب آب پیامکی شدند.

وی از کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش به همت دانش آموز مهرداد استادی شریف از شهرستان انار با ارائه طرح پژوهشی تیلر مرزکش (روتیواتور مرزکش) در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: ابوالفضل فخاری پور و ایلیا عبدالله آبادی درب آسیابی از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با ارائه طرح پژوهشی دستگاه جلوگیری از سرمازدگی باغات کشاورزی در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش آموزان مهدی قلعه خانی خالص و محمدمهدی قلعه خانی از شهرستان نرماشیر با ارائه طرح پژوهشی سیستم آبیاری هوشمند نخلستان در گروه علمی مکاترونیک عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش را کسب کردند.

وی از کسب عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش به همت دانش آموز آیسان رستم راور کرمانی در گروه علمی علوم اجتماعی و روان شناسی با ارائه طرح پژوهشی فرهنگ زنان قالیباف خبر داد.