رییس دادگستری بم از جمع آوری مبلغ ۵۱ میلیارد ریال کمک مالی به همت خیران بمی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد (مالی) در شهرستان بم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، سلمان اعظمی ساردو در جلسه ستاد دیه جمع آوری کمک‌های مالی برای زندانیان جرائم غیرعمد بم گفت: تعداد ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد و محکومیت مالی در زندان شهرستان بم به سر می‌برند که بدهی زندانیان مالی بم، ۱۳۰ میلیارد ریال همراه با ۴۳۶ سکه بابت مهریه است.

وی افزود: دستگاه قضا تمام تلاش خود را برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد به کار گرفته تا با تقسیط کردن بدهی به آزادی این افراد کمک کند؛ اما برخی از این افراد حتی توانایی پرداخت تقسیط بدهی را هم ندارند.

اعظمی ساردو تاکید کرد: انجمن حمایت از زندانیان بم حول محور ایجاد رفاه برای خانواده زندانیان فعالیت دارد؛ زیرا با زندانی شدن فرد، خانواده وی آسیب بیشتری می‌بیند و انجمن سعی دارد این فشار را کاهش دهد.

وی گفت: کمک به افراد آبرومندی که به علت جرائم غیرعمد در زندان تحمل حبس می‌کنند، باید به فرهنگ تبدیل شود.

رییس دادگستری بم افزود: شهروندان می‌توانند برای آزادی زندانیان مالی کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ به نام ستاد دیه استان کرمان و همچنین برای کمک به خانواده‌های زندانیان به کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۲۹۷۳۱۹ به نام انجمن حمایت از زندانیان واریز کنند.