فرماندار ریگان گفت: گرد و غبار شدید امروز در ریگان 17 نفر را راهی مراکز درمانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛امین باقری اظهار کرد: گرد و غبار شدید که از صبح امروز در شهرستان ریگان آغاز شده است مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود آورده و همچنین موجب کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان – چابهار شده است که این امر کندی تردد را در این محور در پی داشته است.

فرماندار ریگان افزود: گرد و غبار شدید ۳۰ روستای این شهرستان را در محاصره قرار داده است که دسترسی به این روستاها امکانپذیر نیست که در این راستا سه اکیپ امدادی برای امدادرسانی به روستاهای محاصره در گرد و غبار اعزام شدند و تمام مراکز بهداشتی درمانی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر تاکنون ۶ خودروی گرفتار در گرد و غبار را در این شهرستان امداد رسانی و اسکان کردند، بیان داشت: گرد و غبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه کرده و بیش از نیمی از روستاهای ریگان را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

باقری کاهش نزولات جوی و از بین رفتن پوشش گیاهی شهرستان و خشک شدن درختان کهور منحصر به فرد ایرانی را از جمله عوامل بروز پدیده گرد و غبار در این شهرستان اعلام کرد و گفت: شن‌های روان نیمی از شهر ریگان را فرا گرفته است که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس