رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان ريگان گفت:متاسفانه گسترش شبکه های موبایلی بدون پیوست فرهنگی باعث ایجاد یک جهش بزرگ در آسیب های اجتماعی شده است و در کنار این توسعه به مولفه های دینی و مذهبی توجه نشده است.

حجت الاسلام محمد صادق نازلی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل اظهار داشت:موضوع گسترش پهنای باند اینترنت موبایلی و نصب انتن های ۴G  مسئله ای است که باید تاثیرگذاری آن بر جامعه و قشر جوان با دقت رصد گردد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي ريگان در ادامه ابراز داشت:جای تعجب است در دوره ای که بسیاری از قطعات و امکانات محدودیت تحریمی دارد اما شبکه موبایلی به سرعت در کوی برزن و حتی دور ترین نقاط کرمان و روستا های بدون جاده و آب شهرستان ریگان و حتی استان سیستان و بلوچستان در حال گسترش است .

وی افزود:متاسفانه گسترش شبکه های موبایلی بدون پیوست فرهنگی باعث ایجاد یک جهش بزرگ در آسیب های اجتماعی شده است و در کنار این توسعه به مولفه های دینی و مذهبی توجه نشده و عملا با دست خودمان کشور را در معرض یک انقلاب روانی و تبلیغاتی قرار داده ایم که آرزوی دیرینه دشمن برای دستیابی موثربه تفکرات نسل جوان بوده است.

نازلی اذعان داشت:متاسفانه مبدأ بیشتر پیامهای روانی از خارج و لسان مزدوران داخلی با ابزار شبکه مجازی می باشد که به جای پر کردن شکم محرومین مغز و فکر آنها را از متناقضات بسیاری پر کرده و در مسیر اهداف دشمن آماده می سازد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي ريگان بیان کرد:بازی با فکر و اندیشه ، سرگرم و سردرگم نگه داشتن اندیشه بهترین راه فراموشی سفره خالی و اشتغال جوانان است که بعضی از دولتمردان به خوبی از این ابزار استفاده کرده اند و موجب گسترش روز افزون آسیبهای اجتماعی و فاصله طبقاتی شده اند.در استفاده از ابزاری که مبدا و منشاء ان استکبار جهانی است باید بیشتر احتیاط کرد.

وی تصریح داشت:علت شکست دشمن در فتنه ۸۸ علاوه برعنایت خداوند و درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم دخیل نبودن قشر متوسط به پایین جامعه در جریان فتنه بود اما بنا بر اسناد بالا دستی بین المللی و تعهد دولت به سازمان ملل برای اجرای اهداف توسعه ابزار رسانه و اینترنت موبایلی به شدت در حال گسترش است و حتی چند سال قبل شرکتی ماموریت داشت تا یک زنجیره شبکه ای اینترنت پرسرعت در مناطق دور افتاده و محروم ایجاد کند.

نازلی گفت:اما در کنار این توسعه فناوری پیوست فرهنگی و دینی در این مناطق دیده نشده و موجب شده که شهرهای دور افتاده و حتی مناطق عشایری با وجود بافت سنتی و قبیله ای آسیب های اجتماعی افزایش یابد.

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان ريگان در پایان عنوان داشت:نهادهای انقلابی ، دینی و مردم نهاد باید مطالبات مردم را به سمت نیازهای واقعی و فطری مردم توجه دهند و مسئولین و نمایندگان را ملزم به پیوستهای انقلابی و مذهبی در طرحهای عمرانی و توسعه ای نمایند.

انتهای پیام/