مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، گفت: در سال جاری حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم در مسیر خدمت به مردم در نظام مقدس اسلامی خدمتگزاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال سالروز تاسیس کمیته امداد در تقارن با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان است، گفت: در ماه شعبان اطعام مهدوی انجام شد و از این طریق غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی متولی امر کمک به محرومان و نیازمندان جامعه است که در سال ۱۳۵۷ و در فاصله ۲۲ روز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: امام (ره) فرمودند کار امداد مدد به حیات، مدد به کار و مدد به حیات شرافتمندانه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر عمده خدمات و اقدامات کمیته امداد به سمت توانمندسازی مددجویان رفته است، ادامه داد: فعالیت‌های کمیته امداد در دو حوزه کمک معیشتی و توانمندسازی در حال انجام است.

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه مستمری کمیته امداد از ماهی ۷۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که بستگی به تعداد افراد خانواده مددجو دارد، گفت: مردم همیشه نسبت به کمک به کمیته امداد لطف داشتند و با این نهاد همراهی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۵ هزار خانوار در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۷۱۹ خانوار کمک معیشت و مستمری می‌گیرند، افزود: بیش از ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۵۴ هزار و ۴۵۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان کرمان قرار دارند که از این تعداد حدود دو هزار خانوار از خانواده زندانیان هستند، ادامه داد: در سال جاری بیش از سه هزار سری جهیزیه بین زوجین خانواده نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این جهیزیه‌ها پنج کالای اساسی مورد نیاز تهیه و تقدیم شده است، گفت: در حال حاضر هیچ زوجی از مددجویان که در نوبت دریافت جهیزیه باشد در کمیته امداد استان کرمان نداریم.

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۷ مورد با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان کمک تهیه لوازم ضروری منزل برای نیازمندان داشتیم و تمام کالاها از تولیدات داخل کشور بوده که از کیفیت خوبی هم برخوردار بوده است، بیان کرد: تا امروز بیش از ۸ هزار و ۳۹۶ مورد وام کارگشایی به مددجویان پرداخت شده که کاملاً قرض الحسنه بوده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۲۷ مورد پرداخت اجاره مسکن با اعتبار ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: حدود ۷۰ هزار و ۲۵۸ مورد در جهت تامین سلامت مددجویان کمک‌رسانی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه اشتغال پایدار با درآمد ثابت همیشه دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و کمیته امداد بوده است، اظهار داشت: امسال در استان کرمان پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به توانمندی و درآمد رسیدند و جشن خودکفایی آنها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد استان کرمان پرداخت شده است، گفت: از این مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان از طریق صندوق امداد ولایت کمیته امداد و مابقی با همکاری بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: استان کرمان از استان‌های پیشتاز در پرداخت وام اشتغالزایی در کشور است که به مددجویان و در جهت توانمندسازی آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه فرهنگی است که بیش از ۵۱ هزار دانش‌آموز و بیش از ۳ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان قرار دارد، گفت: حدود ۴۰۰ نفر از آنها از نخبگان هستند.

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد نیز در دست اقدام است، افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۳ واحد مسکونی در سالگرد تاسیس کمیته امداد به بهره‌برداری رسید و امسال هم تاکنون ۵۲۶ واحد مسکونی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد افتتاح و تحویل شده است، ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان کرمان همکاری دارند که مشکلات حقوقی مددجویان را پیگیری می‌کنند و آنها را به حق خود می‌رسانند.

عسکری‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار حامی ایتام داریم و ۲۷ هزار یتیم و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان زکات در سطح استان کرمان جمع‌آوری شده است که کمیته امداد کار دبیری شورای زکات را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم و زنگ نیکوکاری در مدارس استان کرمان نواخته می‌شود، گفت: امیدواریم مردم در این هفته هم به کمک کمیته امداد بیایند تا در شب عید بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات نیازمندان جامعه را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: معرفی خدمات و شفاف‌سازی خدمات توسط رسانه‌ها می‌تواند در جذب خیر و احسان بیشتر کمک کننده باشد و از این جهت از رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۵۱۱/