مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم انفجار تروریستی انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه گفت: این حادثه ۹۶ شهید داشت که ۱۵ نفر از آنها از اتباع افغانستانی هستند، ۱۲۳ نفر از مجروحان این حادثه زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از  خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال حلول ماه رمضان با ۲۲ اسفند روز شهدا مصادف شده است که سراسر نور و برکت و معنویت است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم انسان را به خیرات و ایثار و فداکاری توصیه می‌کند، گفت: شهدای ما نمونه بارز جانفشانی هستند و در حالیکه می‌دانستند اگر در صحنه نبرد حاضر شوند ممکن است در راه خدا جان خود را از دست بدهند باز هم در برابر دشمنان ایستادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه همه ما که در این امنیت زندگی می‌کنیم و این امنیت را مدیون شهدا هستیم و تا زمانی که این امنیت وجود دارد، شهدا باعث آن هستند و نزد خدا پاداش دارند، افزود: امروز شهید سلیمانی گستره امنیت کشور را در دنیا توسعه داده است، جان خود را برای این امنیت گذاشته و یک عمل بزرگ و دایمی از خود به جای گذاشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم انفجار تروریستی انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان، افزود: این حادثه ۹۶ شهید داشت که ۱۵ نفر از آنها از اتباع افغانستانی هستند، ۱۲۳ نفر از مجروحان این حادثه زیرپوشش جانبازی قرار گرفتند.

ایرانمنش با بیان اینکه به نظر می‌رسد حدود ۳۵۰ نفر دیگر در محل حادثه حضور داشتند که باید مراحل قانونی آنها طی شود، ادامه داد: در حال حاضر مجموع شهدای استان کرمان ۶ هزار و ۶۷۹ نفر و تعداد جانبازان استان ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده یادواره شهدای غریب در کرمان برگزار می‌شود که به صورت کشوری است، گفت: شهدای غریب به شهدایی گفته می‌شود که در محل اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند که ۳۲ نفر از این شهدا در استان کرمان هستند و شهید صادق‌زاده جوان‌ترین شهید غریب کشور اهل شهرستان زرند کرمان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه ۱۷۹ جانباز ۷۰ درصد در استان کرمان داریم و میزان درصد جانبازی در بنیاد شهید از پنج درصد تا ۷۰ درصد است، افزود: جانبازان ۷۰ درصد در زمانی که از دنیا می‌روند شهید محسوب شده و در گلزار شهدا خاکسپاری می‌شوند و از حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان دو نفر جانباز ۷۰ درصد هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام خانواده شهدا و ایثارگران زیرپوشش درمانی بنیاد و بیمه تکمیلی بنیادند و فقط نیروهای مسلح بیمه محل خدمت خود هستند، بیان کرد: ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تکمیلی در بنیاد شهید استان کرمان داریم و در سال ۱۴۰۲ طرح پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان برگزار شده و سه هزار نفر پایش سلامت شدند.

ایرانمنش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۰ نفر در کمیسیون‌های پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و میزان جانبازی آنها تایید شده است، گفت: تقریباً هزینه‌های شخصی افراد در حوزه درمان به روز است و هزینه بیمارستانی و مراکز درمانی تا آبان‌ماه تسویه شده و تا قبل از پایان سال تا آذرماه تسویه حساب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۹۰ مورد واگذاری زمین به ایثارگران و هزار و ۳۴۰ مورد معرفی وام مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۲ انجام شده است، افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس انجام می‌شود و طی امسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ مورد دیدار توسط مسئولین ادارات مختلف در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه امسال ۸ شهید نیروی انتظامی مورد تایید بنیاد شهید در استان کرمان داشتیم و در سال‌های کرونا نیز استان کرمان ۸ شهید سلامت داشته است، ادامه داد: در هفته گذشته ۴۰ میز خدمت برای خدمت‌رسانی بهتر به خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده که تعدادی نیز خدمت قضایی برای پیگیری مشکلات حقوقی آنها بوده است.

وی با اعلام برنامه‌های گلزار شهدای کرمان به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: جزءخوانی قرآن کریم مانند سنوات گذشته همزمان با روز اول ماه رمضان در گلزار شهدای کرمان برگزار و ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و ویژه برنامه تحویل سال نو نیز در گلزار شهدا کرمان برگزار می‌شود.

ایرانمنش با بیان اینکه طی یکسال گذشته اردوهای دانش‌آموزی در محل گلزار شهدا داشتیم که با تفاهم با آموزش و پرورش برگزار شده است، گفت: طی امسال ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر دانش‌آموز در قالب این اردوها به گلزار شهدای کرمان آمدند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون زائرانی از حدود ۷۰ کشور برای زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمدند، ادامه داد: هفته گذشته نیز از کشور چین در گلزار شهدای کرمان زائر داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه ۹۰۰ مورد مراسم عقد زوجین در مدت چهار سال شهادت حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان انجام شده است، افزود: حدود ۲۴ هزار نفر از زائران شهید سلیمانی اسکان موقت داده شدند.

وی با اشاره به اینکه رده امنیتی انتظامی گلزار شهدای کرمان در رده مهم صادر شده است، ادامه داد: برای این رده باید زیرساخت‌های لازم در این مکان فراهم شود و به‌طور رسمی نیروهای نظامی ورود کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/