رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون ۲۰ پرونده جرایم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده که به موقع و با دقت رسیدگی و با متخلفین برخورد قضایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در جلسه تبیینی آموزشی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان که در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه در قوه قضائیه برای انتخابات چند تکلیف را برعهده داریم، اظهار داشت: انتخابات دو رکن اجرا و نظارت دارد که وظیفه اجرای آن با دولت و نظارت آن بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه در این زمینه قوه قضائیه نظارت عام دارد که آن‌را انجام می‌دهیم، گفت: ما مکلف هستیم که ستادهای پیشگیری از جرایم، رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی را تشکیل بدهیم و در قانون به‌عنوان یک تکلیف قانونی آمده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود شش ماه قبل از انتخابات ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان و شهرستان‌های استان تشکیل شده است، افزود: هدف ما در این ستادها پیشگیری است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تخلفی انجام نشود.

وی با بیان اینکه قانون خوبی در حوزه برگزاری انتخابات در کشور داریم، ادامه داد: رعایت قانون از سوی همه داوطلبان انتخابات را خواستاریم و همه ما باید به قانون عمل کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ تخلف در قانون انتخابات عنوان شده است و همه باید بر این قانون مسلط بوده و آن را مطالعه کنیم، گفت: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی با ۵۲ قاضی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ پرونده جرایم انتخاباتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده که به موقع و با دقت رسیدگی می‌شود و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد، افزود: خیال همه را از بابت صحت انتخابات جمع می‌کنیم و تخلفات انتخاباتی قابل رصد و پیگیری بوده و البته اولویت ما بر پیشگیری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه برای ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی از استان کرمان حدود ۴۰۰ نفر داوطلب تأیید نهایی شدند، ادامه داد: رقابت وجود دارد البته این رقابت باید سالم و در چارچوب قانون باشد.

همه باید دست به دست هم بدهیم 

سردار ناصر فرشید نیز در این جلسه اظهار داشت: به همه مسئولان دخیل در امر برگزاری انتخابات خدا قوت می‌گویم و از همه کسانی که پلیس را در اجرای مأموریت‌های خود همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشیم که در جلسات متعدد در این ارتباط عنوان کردند و متذکر شدند و همه باید دست به دست هم بدهیم که یک انتخابات پرشور، سالم و در امنیت کامل را برگزار کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه داوطلبان باید قانون انتخابات را به خوبی مطالعه و قانون را رعایت کنند و نیروهایی هم که در ستادهای تبلیغاتی آنها فعالیت می‌کنند را توجیه کرده و آموزش دهند، گفت: در زمان تبلیغات باید رعایت حال شهروندان و مردم در محلات بشود و مزاحمتی برای مردم ایجاد نکنند.

انتهای پیام/۵۱۱/