دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: در بحث جوانی جمعیت تعداد ۲۹ هزار و ۴۷۲ فقره وام معادل حدود دو همت تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از برگزاری تسنیم از کرمان، عبدالله آبسواران صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان از همراهی استاندار و مجموعه استان کرمان با شبکه بانکی استان تشکر کرد و اظهار داشت: همه ما دوست داشتیم خدمت خوبی به مردم انجام بدهیم اما بعضی وقت‌ها دستورالعمل‌های فرا استانی باعث می‌شد که نتوانیم آن طور که باید خدمت‌رسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید وام‌های تکلیفی از مصارف بانکی حذف شود چرا که ما را از ارائه خدمت مطلوب باز می‌دارد و بانک مرکزی ما را در بحث ناترازی محدود می‌کند، گفت: در تقسیم وام‌های تکلیفی باید طوری انجام شود که بار بر دوش یکی از بانک‌ها نباشد؛ برخی شهرستان‌ها تک شعبه‌ای هستند که حجم کارها را زیاد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه تیم اقتصادی استان در کنار شبکه بانکی بوده و یک ضلع این تیم شبکه بانکی بوده که سعی کردیم همراهی خوبی با بخش تولید و مردم استان کرمان داشته باشیم، افزود: در تمام کارگروه‌های رفع موانع تولید شرکت داریم و تلاش شده تا مشکلات واحد‌های تولیدی برطرف شود.

وی با بیان اینکه جمع منابع شبکه بانکی استان در بهمن ماه ۱۴۰۲ از مبلغ ۱۳۸ همت به ۱۸۴ همت رسید و حدود ۳۳ درصد رشد داشتیم، ادامه داد: برخی بانک‌های خصوصی استان آمار و اطلاعات خود را در اختیار شورای هماهنگی بانک‌های استان نمی‌گذارند.

آبسواران با اشاره به اینکه در مجموع در حال حاضر بیش از ۱۸۴ همت منابع بانکی در استان کرمان است، گفت: مصارف شبکه بانکی استان بیش از ۴۲ همت افزایش داشته که ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه نسبت مصارف بانکی به منابع در استان کرمان رشد داشته است، ادامه داد: مصارف بانکی استان از ۸۱ درصد به ۸۴ درصد در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث جوانی جمعیت تعداد ۲۹ هزار و ۴۷۲ فقره وام معادل حدود دو همت تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در بحث وام‌های ازدواج نیز تعداد ۲۶ هزار و ۳۳۲ فقره معادل حدود ۵٫۵ همت تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ حدود ۱۰ هزار میلیارد سهمیه داشته که حدود ۷ هزار میلیارد پرداخت شده است، گفت: تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۹ فقره تسهیلات مسکن روستایی نیز تا بهمن‌ماه به متقاضیان معرفی شده پرداخت شده است که ۸۸ درصد آن محقق شده است.

آبسواران با اشاره به اینکه ۲۲۰ فقره تسهیلات فرزند سومی در سطح استان کرمان پرداخت شده است، بیان کرد: در بحث فرزندآوری تقریباً همه بانک‌ها پای کار هستند اما بانک‌های ملت، ملی و تجارت بیشترین پرداختی را داشتند.

انتهای پیام/۵۱۱/