مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار روستای دارای سکنه در استان، گفت: ۶۷ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شده است که از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی محمدی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۵۹ روز بعد از پیروزی انقلاب، بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد تا به امر خانه‌سازی در روستاها کمک شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۹۲۹ روستا در استان کرمان طرح هادی دارند که از این تعداد ۸۸۰ روستا در این دولت از این طرح بهره‌مند شدند، گفت: طرح هادی ۱۲۹ روستا نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از روستاهای استان، زمین چمن مصنوعی احداث شده است، بیان کرد: طرح گردشگری مذهبی در استان کرمان در حال اجرا است و روستای قنات ملک به‌عنوان روستای زادگاه شهید سلیمانی به‌عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۳۸ روستای دارای سکنه در سطح استان کرمان وجود دارد که از این تعداد در ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، جمعیت زندگی می‌کند، ادامه داد: ۶۷ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شده است که از میانگین کشوری بیشتر است.

محمدی با اشاره به اینکه در دو ماهه اخیر وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن در روستاها به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: ۲۲ هزار واحد مسکونی سهمیه استان کرمان برای ساخت در روستاها اختصاص داده شده است.

۳۱۱ روستای استان کرمان در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

محمدرضا سلیمانی در این جلسه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر به ۷۸ شهر استان گازرسانی شده است که ۱۱ شهر در این دولت از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۰۵ روستا در سطح استان کرمان گاز دارند که گازرسانی به ۵۸۵ روستای استان در دو سال گذشته انجام شده است، گفت: ۸۰۵ هزار و ۹۲۱ مشترک گاز در سطح استان داریم که ۱۲ درصد آن در دولت سیزدهم دارای اشتراک شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۴ پروژه گازرسانی با اعتبار ۷٫۱ همت در استان در حال اجرا است، بیان کرد: از این مبلغ تا کنون ۳٫۶ همت به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد شهرهای استان کرمان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: پروژه گازرسانی به سه شهر استان کرمان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴۸ گلخانه در جنوب استان کرمان به شبکه گاز متصل شدند، بیان کرد: بهینه‌سازی ۶ هزار و ۲۴۰ موتورخانه در واحد‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و ادارات و نهادهای استان کرمان بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱۱ روستا در سطح استان کرمان در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: ۹۱ واحد صنعتی نیز به شبکه گازرسانی استان کرمان متصل می‌شوند.

انتهای پیام/۵۱۱/