بصیری گفت:برای انتخابات ۶۷ روستای استان کرمان برای تشکیل شورا به حدنصاب نرسیدند و ۶۳ روستا خالی از سکنه بوده و چهار روستا استقبال نکردند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، امروز دوم خرداد ماه در همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان از پیش‌بینی ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان نام برد و گفت: ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات همکاری خواهند داشت که ۱۰ هزار نفر نیروی نظامی و انتظامی تامین امنیت را به عهده دارند.

او تعداد روستا‌های واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی را ۲۸۱۲ روستا اعلام کرد که ۱۴۲ روستا دارای شورای ۵ نفره و ۲۶۷۰ روستا شورای سه نفره هستند و در مجموع ۸۷۲۰ کرسی را شامل می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: ۶۷ روستا برای تشکیل شورا به حدنصاب نرسیدند که ۶۳ روستا خالی از سکنه بوده و چهار روستا با عدم استقبال مواجه شدند.

بصیری عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۸۲۰ نفر برای شورا‌های اسلامی روستا در استان کرمان کاندیدا شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ۸۴ شهر با ۴۴۰ کرسی نیز در استان کرمان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر را برگزار می‌کنند که در این رابطه ۲۰۵۶ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده اند.

او تصریح کرد: ۱۸۰۲ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی استان تایید و ۱۵۶ نفر رد شدند و ۹۸ نفر انصرافی داریم.

بصیری تعداد تایید شدگان هیات‌های نظارت شهری را هزارو ۵۸۰ نفر و ردشدگان را ۱۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۳ داوطلب نیز در این مقطع انصراف داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: از مجموع ۳۴۵ رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی و نظارت، ۳۰۷ نفر به این مسئله اعتراض داشتند که ۱۵۷ نفر مورد تایید و ۱۵۰ نفر رد شدند.

انتهای پیام/